شقایق دهقان یکی از بازیگران موفق در «نمایش اسپانیایی» است که پس از سال ها حضور در سینما و تلویزیون به صحنه تئاتر بازگشته است. دهقان که تجربه موفقی در بازیگری و مجموعه های طنز«پاورچین» و «ساختمان پزشکان» دارد در ارتباط با فعالیتش در تئاتر و غیبت طولانی مدتش در این عرصه گفت: من در سال ۷۷ با خانم گلچهره سجادی اولین تجربه بازیگریم را تجربه کردم و بعد از آن پیشنهاد بازیگری تئاتر به آن صورت نداشتم. در این سه چهار سال احساس می کنم فضای کار بسیار خوب شده است و بازیگران سینما و تلویزیون می توانند به راحتی وارد عرصه تئاتر شود و یا بالعکس. پیشنهاد بازیگری در این دوره به من شده بود اما چون من می خواهم انتخابم برای نقشی که بازی می کنم انتخاب دقیقی باشد و همچنین نمی توانم در دو کار به صورت هم زمان بازی کنم، بنا بر این صبر کردم تا فرصت مناسبی به وجود بیاید خصوصا اگر یکی از کار ها تئاتر باشد چون باید تمرکز لازم برای حضور روی سن را داشته باشم.
بازیگر فیلم «زیر نور ماه» گفت: بازی در تئاتر استرس ها و اضطراب های خودش را دارد. تکرار ندارد و اشتباه در تئاتر قابل جبران نیست اما در سینما اینگونه نیست اما به طور کلی من فرقی در بازیگری در تئاتر و سینما نمی بینم بلکه من به بازیگر خوب و بد اعتقاد دارم. مهم این این است که بازیگر مدیومی که کار می کند را بشناسد چه در سینما چه در تئاتر و چه در تلویزیون و به نظر من این اشتباه است که بگوییم بازیگران سینما یا تلویزیون قابلیت بازی در تئاتر را ندارند و یا بالعکس. من فکر می کنم علت حضور بازیگران سینما در حوزه تئاتر و یا بالعکس برای کسب تجربه است. به نظر من هیجان حضور تماشاچی و این همزمانی و حال و هوای تئاتر انرژی خوبی دارد که تجربه اش خالی از لطف نیست. در ارتباط با همین کار، من فکر می کنم کارگردان به توانایی من در بازیگری اعتماد کرده است. به نظر من اگر حضور بازیگران سینما باعث تقویت فرهنگ تئاتر شود این حضور اتفاق خوبی است.
وی در ارتباط با همکاریش با این گروه نمایشی گفت: در درجه اول چیزی که برایم اهمیت دارد نقش نمایشنامه است و بعد گروهی که با آن فعالیت میکنم. من از قبل نمایشنامه را خوانده بودم و و با کارهای یاسمینا رضا آشنایی کامل داشتم. زمانی که به این کار دعوت شدم حتی برایم قابل حدس بود چه نقشی قرار است به من پیشنهاد شود. از همکاری با خانم اردویی بسیار خرسندم . از اولین جلسه تمرینم خیالم راحت شد چراکه اردویی تمام تلاشش را برای خوب شدن کار انجام می دهد. ایشان جوانی بسیار خوش ذوق ، خلاق و به نظر من بسیار آینده داری است و من چیز های زیادی را از ایشان یاد گرفتم. ایشان من را در ایفای نقش به خوبی هدایت کرد و کارگردانیش در بازی من موثر بود و به دلیل اینکه از فضای تئاتر خیلی دور بودم نیاز داشتم به کارگردانی که الهام بخش باشد، نقش را با من بازی کند و اردویی به خوبی از عهده این مهم بر آمد. از طرفی دیگر بهاره رهنما در این سال ها نشان داده است که انتخاب هایش بسیار خوب است و یکی از دلایل حضور من در این کار حضور خود بهاره بود که بازیگری بسیار موفق و خوب است و کارهایش بسیار موفق بوده است.
دهقان در مورد ارتباط مخاطب با نقش هایش خصوصا در این نمایش افزود: من هیچ گاه از کار خودم در صد در صد راضی نبوده ام حتی سریال هایی که بازی میکنم با اینکه مخاطبان بسیار راضی هستند، اما من راضی نیستم. همیشه این احساس را دارم که شاید می توانستم بهتر بازی کنم اما در ارتباط با این کار باید بگویم که به تماشاچی حق می دهم که دفعه اول که کار را می بیند به سختی با کار ارتباط برقرار کند چرا که متن کمی پیچیده است. ما خودمان هم در تمرین ها کلی تحلیل میکردیم تا به اینجا رسیدیم و خود نقش برایمان جا افتاد . متن به خاطر همزمانی اتفاقات داستان هایی که می افتد تماشاچی را در فهم اثر کمی اذیت می کند .من کار های زیادی را در فرهنگسرای نیاوران دیده بودم و مطمئن هستم که موقعیت تئاتر در این سالن ها روز به روز بهتر میشود و من اجراهای خوبی در این مدت در این فرهنگسرا داشته ام و امیدوارم مورد توجه مخاطبان تئاتر قرار بگیرد. (سوره سینما)
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»:
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد
نادر قدیانی معتقد است به جای حمایت مستقیم از ناشر مخاطب یا نویسنده، باید از ترویج کتابخوانی در مدارس حمایت کرد