ژنتیک عامل اصلی مشکلات بینایی است

پیش از ۱۸ سالگی سراغ جراحی چشم نروید

یک جراح و متخصص بیماری‌های چشم با تاکید بر این‌که احتمال پیدایش عارضه در هیچ نوع جراحی چشمی کاملا منتفی نیست، گفت: در بسیاری موارد، ممکن است عیوب انکساری آنچنان که باید اصلاح نشود و مقداری از آن بماند یا بیشتر از حد نیاز اصلاح شود، یعنی فردی که نزدیک‌بینی داشته بعد از عمل نیز دچار دوربینی شود.
کد خبر: ۷۳۹۶۵۶
عوارض اصلاح عیوب انکساری چشم

جام جم سرا: دکتر علیرضا رمضانی در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: از عوارض دیررس جراحی عیوب انکساری چشم نیز می‌توان به بازگشت مقداری از عیب انکساری چشم اشاره کرد که پس از مدتی بیمار مجبور می‌شود از عینک استفاده کند. گاهی نیز عوارض پس از جراحی در شرایطی رخ می‌دهد که از ابتدا انتخاب بیمار برای این عمل مناسب نباشد. مثلا این‌که بیمار دچار قرنیه نازک بوده و پس از جراحی با مشکل قوز قرنیه مواجه شود. برخی دیگر از عوارض نیز مانند التهابات بیش از حد، عفونت یا افزایش فشار چشم ممکن است در اثر عمل یا مصرف داروهای پس از عمل برای بیمار به وجود آید.

وی تاکید کرد: از آنجایی که پیدایش عارضه پس از عمل جراحی چشم غیرقابل اجتناب است، جراحان باید بدانند که چگونه از این عوارض پیشگیری کنند و در صورت بروز عارضه چگونه آن را درمان کنند تا میزان آسیب‌رسانی به چشم به حداقل ممکن برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها