نقد و بررسی بازی Angry Birds Transformers

مرغان عصبانی بر علیه تبدیل شوندگان

بازی جدید Rovio، دلیلی دیگر است تا برای آینده‌ی این شرکت احساس نگرانی کنیم. سیستم رایگان این بازی از همیشه عذاب‌آورتر کار شده و دمار از روزگار بازیکن در می‌آورد. این در حالی است که ظاهر بازی مثل همیشه چشم‌نواز است.
کد خبر: ۷۳۹۰۴۰
مرغان عصبانی بر علیه تبدیل شوندگان

جام جم کلیک: بازی جدید Rovio، دلیلی دیگر است تا برای آینده‌ی این شرکت احساس نگرانی کنیم. سیستم رایگان این بازی از همیشه عذاب‌آورتر کار شده و دمار از روزگار بازیکن در می‌آورد. این در حالی است که ظاهر بازی مثل همیشه چشم‌نواز است.

سیستم ها: iOS, Android, Windows Phone

سازنده: Rovio Entertainment Ltd

ناشر: Rovio Entertainment Ltd

سبک: اکشن

امتیاز: 7.0

سازندگان Rovio تا به امروز بارها ثابت کرده‌اند که در ساخت بازی‌های ساده و جذاب تبحر دارند. سری بازی‌های "پرندگان خشمگین" مانند طوفانی عظیم دنیا را در نوردید و میلیون‌ها نفر را معتاد خود کرد. موفقیت آن سری به پلتفرم‌های مختلف هم کشیده شد. تنها نکته‌ در این بین، این بود که بازی‌های پرندگان خشمگین به خاطر استفاده از سیستم نیمه‌رایگان، به راحتی دست به دست شده و آن فروش درست و درمانی که سازندگان متوقع بودند را به دست نیاورد. همین امر باعث شد که سازندگان بیشتر و بیشتر به سمت درآمدمحوری حرکت کنند و این رویکرد جدید باعث شده که بازی جدید Rovio یادآور بازی Subway Surfers باشد. برای باز کردن آیتم‌های مختلف بازی، باید ساعت‌ها وقت گرانبها را تلف کنید که قطعا در نهایت چندان اقتصادی نمی‌نماید. راه دیگر، دست به جیب شدن و پرداختن بهای گزاف یک سری از این آیتم‌هاست. متاسفانه شاهد تعادل خوبی در این بخش نیستیم و بازیکن به راحتی دچار دلسردی می‌شود.

سوای این مورد که واقعا ناراحت کننده است، سازندگان توانسته‌اند بین دو تم به ظاهر نامربوط (پرندگان خشمگین و تبدیل‌شوندگان) تعادلی خوشایند ایجاد کنند. دو دنیای مختلف ذکر شده به خوبی کنار هم نشسته و فضایی دلچسب را پدید آورده‌اند. استایل گرافیکی بازی هم دقیقا همان چیزی است که از Rovio انتظار داریم. ظاهر کارتونی بازی، همراه با چاشنی طنز خاص خود، واقعا به دل می‌نشیند. افکت‌های صوتی و موسیقی نیز با حال و هوای بازی همخوانی خوبی دارند و جذابیت فضای آن را دوچندان کرده‌اند.

مبنای گیم‌پلی بازی، با الهام از هسته‌ی سری بازی‌های پرندگان خشمگین، به سبک رانر بی‌پایان است. خوک‌های بانمک سری بازی‌ها در پس زمینه‌ها حضور دارند و شما باید در حال دویدن، آن‌ها را هدف قرار بدهید. روی هر هدفی که ضربه بزنید، تیراندازی انجام می‌شود. خوک‌ها نیز در دفاع از خود به شما تیراندازی می‌کنند؛ گاهی نیز یک سری موانع سر راهتان افتاده و در صورت عدم پاسخ به موقع، مقداری از سلامتی خود را از دست خواهید داد. در عین این که هر شخصیت تیر خاص خود را دارد، شاهد تعادل خوبی بین شخصیت‌های بازی هستیم. مراحل بازی زمان‌های متفاوتی دارند؛ اما سرجمع هرکدام چند دقیقه بیشتر نیستند. بعد از اتمام هر مرحله، خوک و سکه جایزه می‌گیرید تا شخصیت‌های خود را ارتقا داده و شخصیت‌های تازه‌تری نیز باز کنید.

اصل بازی واقعا جذاب و خوشایند است، اما از جایی به بعد، می‌بینیم که باید به ازای هر بار ارتقا یک شخصیت، بیشتر و بیشتر شاهد از دسترس خارج شدنش باشیم. هزینه‌های نقدی برای باز کردن مراحل و امکانات جدید هم بواقع شرم‌آور است. البته ذکر این نکته ضروری است که همه‌ی این نقدها برای کسی معنی دارد که می‌خواهد نسخه‌ اصلی بازی را تجربه کند. اگر به اقتضای شرایط، امکان احترام به قانون کپی‌رایت را نداشته باشیم، می‌توانیم نسخه‌های بی‌نهایت همین بازی را دانلود و استفاده کنیم. در آن صورت، نمره‌ی بازی را 8 درنظر بگیرید.

برای دانلود این بازی اینجا را کلیک کنید

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها