حمیده عباسعلی که به عنوان نخستین بانوی کاراته کای ایران صاحب مدال جهانی شد، از این‌که توانست توانایی کاراته ایران را به همه جهانیان نشان دهد ابراز خوشحالی کرد.
کد خبر: ۷۳۷۰۵۷

نایب‌قهرمان کاراته جهان در وزن 68+کیلوگرم کومیته انفرادی به ایسنا گفت: قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان هم گفته بودم که می‌روم تا بهترین عملکردم را ارائه کنم، که خوشبختانه در اولین حضور، هم من و هم کاروان ایران تاریخ‌ساز شدیم. خیلی خوشحالم که به عنوان نخستین بانوی ایرانی روی سکوی نایب‌قهرمانی جهان ایستادم.

عباسعلی که مدال طلای قهرمانی آسیا و مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون را در کارنامه دارد، با تاکید بر این‌که کسب این مقام و اولین بودن خیلی لذت‌بخش است، عنوان کرد: این خیلی خوشحال‌کننده است که بانوان ایران در اولین حضور خود توانستند این همه موفق باشند و به دو مدال مهم در بخش انفرادی و تیمی دست پیدا کنند.

وی در مورد رقبای خود در این دوره از رقابت‌های جهانی افزود: من برای رسیدن به این مدال ارزشمند با پنج حریف مبارزه کردم که حاصل آن چهار پیروزی و یک شکست بود. در مبارزه فینال که واقعا سخت بود حریف مصری‌ام خوب بود. مصری‌ها در این مسابقات خیلی خوب ظاهر شدند و ‌قهرمان شدند. در دور اول استراحت داشتم، در مبارزه اول برابر نماینده بلژیک 3 بر صفر و در مبارزه دوم یک بر صفر مقابل نماینده اسپانیا پیروز شدم. برای رسیدن به مرحله بعد مسابقات نیز یک بر صفر مقابل نماینده هلند برنده شدم و برای رسیدن به فینال نیز با نتیجه یک بر صفر مقابل بارتا نیکولا از مجارستان پیروز شدم. همه حریفانم خوب بودند و خوشحالم که به این مدال ارزشمند دست پیدا کردم. این اولین حضور رسمی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان بود. قبل از این بانوان ایران به دلیل پوشش اسلامی نمی‌توانستند در مسابقات شرکت کنند.

کاراته ایران ششم دنیا شد

بیست و دومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در حالی با قهرمانی سامورایی‌ها به پایان رسید که تیم ملی ایران در مجموع دو بخش مردان و زنان به عنوان ششمی رسید. در این مسابقات تیم ملی ژاپن با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 5 برنز به سکوی نخست رسید تا عنوان قهرمانی را از فرانسوی‌ها پس بگیرد. مصر با 3 طلا، 2 نقره و یک برنز دوم شد و فرانسه که دوره گذشته به لطف میزبانی به عنوان قهرمانی رسیده بودند، با 2 طلا، 3 نقره و 3 برنز به عنوان سومی اکتفا کردند.ترکیه و آلمان به مقام‌های چهارم و پنجمی رسیدند و تیم ملی ایران با یک طلا، 2 نقره و 2 برنز به مقام ششمی دست یافت. تیم کشورمان فقط یک مدال برنز از آلمان میزبان مسابقات کمتر اندوخت تا نتواند رتبه پنجمی دوره گذشته را تکرار کند.

سال 2012 و در مسابقات جهانی فرانسه، تیم ملی کاراته ایران که فقط در بخش مردان شرکت کرده بود با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز در مجموع دو بخش زنان و مردان به مقام پنجمی رسیده بود.

پیام تبریک رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور، در پیامی قهرمانی تاریخی تیم ملی کاراته مردان در مسابقات جهانی آلمان و همچنین کسب مقام سوم این رقابت‌ها توسط تیم ملی کاراته بانوان را به ملت بزرگ ایران و همه افتخارآفرینان این مسابقات تبریک گفت. متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قهرمانی تاریخی تیم ملی کاراته مردان در رقابت‌های جهانی آلمان و همچنین کسب مقام سوم این رقابت‌ها توسط تیم ملی کاراته بانوان را به ملت بزرگ ایران و همه افتخارآفرینان این مسابقات تبریک می‌گویم.

این موفقیت ارزشمند که برای نخستین‌بار در کارنامه ورزشی کشورمان به ثبت رسید، حاصل برنامه‌ریزی مسئولان و همت و تلاش جوانان عزیز است که همواره استعداد و توانایی خود را در پرتو ایمان و اتکا به خدای متعال بر فراز سکوهای بین‌المللی به نمایش گذاشته‌اند. سلامت و استمرار توفیق همه ورزشکاران و قهرمانان ملی و حرکت رو به رشد کشور در همه میادین جهانی را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها