مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

پیچاندن جاسم کرار! +تصاویر

جام جم ورزشی: وزیر ورزش و جوانان گفت: منابع مالی وزارت بسیار کم بوده اما در مقابل مطالبات بسیار است و با بودجه اندک نباید انتظار شق القمر داشت.
کد خبر: ۷۳۶۲۶۷
وزیر ورزش: منابع مالی وزارت بسیار کم اما مطالبات زیاد است

'محمود گودروزی' شنبه شب در جمع روسا و نایب رییسان هیات های ورزشی، سمن ها و نخبگان ورزشی آذربایجان شرقی اظهار کرد: از ابتدا سهم ورزش را بسیار اندک در نظر گرفته اند و این سهم اندک موجب بروز مشکلات بسیار در این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه علاقه زیادی هم برای ماندن در وزارت ورزش و جوانان با شرایط موجود ندارد، افزود: 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم تا طرح های نیمه تمام ورزشی را تکمیل کنیم در حالی که بودجه اختصاص یافته در این خصوص تنها یک هزار و 500 میلیارد ریال است و با این وضعیت تنها شرمندگی برای مسوولان باقی می ماند و من از این بابت از مردم عذرخواهی می کنم اما مردم بدانند که قصور و کوتاهی از طرف وزارت ورزش نیست.

گودرزی گفت: در حوزه جوانان نیز اعتبار ویژه ای لحاظ نشده و وزارت ورزش و جوانان وظیفه اش در این بخش توصیه و هماهنگی بین 18 سازمان مرتبط با امور جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: برای نجات ورزش از وضعیت فعلی باید به سمت خصوصی سازی واقعی برویم و مشارکت این بخش در ورزش را بیشتر کنیم چرا که کمک گرفتن از بخش خصوصی نیاز اصلی ورزش کشور است.

وی افزود: از روزی که برسر کار آمده ام ریالی در ورزش حرفه ای خرج نکرده ام چرا که اعتقاد دارم امرار معاش از طریق ورزش قابل قبول است اما زیاده خواهی پذیرفته نیست.

وزیر ورزش با اشاره به سرلوحه این وزارتخانه که ورزش پاک، معرفتی و معنوی را شعار خود قرار داده ،گفت: به دنبال پالایش ورزش از افراد غیرمرتبط با ورزش که چیزی هم از ورزش نمی دانند اما برای آن تصمیم گیرنده هستند هستیم.

گودرزی همچنین از ورزشکار، مربی و تماشاگر به عنوان سه رکن اصلی ورزش یاد کرد و گفت: زیرساخت ها که در همه جا به عنوان مشکل اصلی ورزش مطرح هستند در رتبه های بعدی و تاثیرگذار در رشد ورزش قرار دارند و به نظر من هیات ها می توانند با حداقل اعتبار کارهای بزرگی در ورزش انجام دهند.

وی افزود: کارهای خوبی در یکسال اخیر در وزارت ورزش صورت گرفته که از آن جمله می توان به تنظیم قانون جامع ورزش که تمامی اجزا ورزش در آن پیش بینی شده و همچنین آیین نامه اخلاق حرفه ای و سازمان نظام ورزشی اشاره کرد که با اجرایی شدن آنها، ورزش کشور متحول و از حضور افراد ناسالم زدوده می شود.

گودرزی همچنین از ایجاد پنج شهرک ورزشی با اعتبار 500 میلیون یورویی از محل اعتبارت فاینانس خبر داد و گفت: این شهرک ها که یکی از آنها نیز در تبریز ساخته می شود از طریق شرکت هایی که بتوانند فاینانس لازم را از چین جذب کنند ساخته خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این نشست استمرار مدیریت ورزشی در کشور را موجب رشد و تعالی ورزش خواند و گفت: اگر مدیریت فعلی ورزش ثبات یابد مدال بیشتری در المپیک ریودوژانیرو در انتظار ورزشکاران ایرانی خواهد بود.

سید'محمد شروین اسبقیان' افزود: ورزش استان نیز همپای ورزش کشور به دنبال کسب مدال در المپیک برزیل خواهد بود تا نشان دهد که ظرفیت های بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 177 پست خالی سازمانی در اداره ورزش و جوانان استان وجود دارد و کسب رتبه نخست کشوری در بین استان های کشور نتیجه تلاش و همت مضاعف نیروهای این اداره کل است.

وی همچنین به تعداد طرح های نیمه تمام ورزشی استان اشاره کرد و گفت: 83 طرح نیمه تمام استانی، ملی و شرکت نفتی در استان وجود دارد که برای اتمام و تکمیل آنها یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

در این نشست روسای هیات فوتبال، جانبازان و همگانی استان به همراه چند سازمان مردم نهاد به ارایه گزارشی در خصوص مشکلات و مسایل موجود ورزش استان پرداختند.

(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها