مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران با بیان این‌که با وجود بارش‌های اخیر هنوز سدهای تهران 40 میلیون مترمکعب در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ذخیره کمتری دارد، گفت: ذخایر سدهای تامین‌کننده آب تهران هنوز به وضع عادی نرسیده است.
کد خبر: ۷۳۵۷۹۴

خسرو ارتقایی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که مردم می‌خواهند بدانند آیا بارش‌های اخیر تاثیری بر حجم ذخایر سدهای تهران داشته است، گفت: با وجود بارش‌های اخیر باید بگویم که میزان ذخایر سدهای تامین‌کننده تهران تغییری نکرده است و فقط ورودی آب به سدها تا حدودی بهتر شده و افزایش داشته است.

وی با اشاره به این‌که با وجود افزایش صددرصدی بارش‌ها در مقایسه با سال آبی گذشته، وضع سدهای تامین‌کننده آب تهران هنوز عادی نیست، ادامه داد: سه یا چهار ماه زمان می‌برد تا با افزایش بارش‌ها و وقوع سیلاب‌های شدید وضع سدها به حالت مناسبی بازگردد.به گفته وی، در چند روز گذشته میزان بارندگی‌ها 50 میلی‌متر بود و در مقابل 340 میلی‌متر که شرایط عادی سال‌های قبل بوده است حاکی از این است که هنوز با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

ارتقایی ادامه داد: این بارش‌ها در مقایسه با متوسط درازمدت نیز 72 درصد افزایش داشته است، اما با توجه به دو سال خشکسالی پیاپی در استان تهران، حجم روان‌آب‌ها در حدی نیست که بتواند موجودی سدها را به وضع عادی برساند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران ادامه داد: میزان آب موجود در سدهای تهران در درازمدت 700 تا 750 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با زمان کنونی کمبود آب بسیار زیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها