رییس مجلس از غرفه جام جم بازدید کرد

آغاز به کار رسمی بیستمین نمایشگاه مطبوعات

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی خبر داده است که یکی از برنامه‌های ویژه بیستمین نمایشگاه مطبوعات، قدردانی از روزنامه‌هایی است که درست‌نویسی را رعایت می‌کنند.
کد خبر: ۷۳۵۱۵۹

به گزارش ایرنا، حسین انتظامی اعلام کرد: یکی از برنامه‌های ویژه بیستمین نمایشگاه مطبوعات با محوریت فرهنگستان زبان و ادب فارسی، تجلیل از روزنامه‌هایی است که «درست‌نویسی» را جدی می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، امسال و در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، کمیته‌ای از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در نمایشگاه، اسامی رسانه‌های «درست‌نویس» را پس از داوری معرفی خواهد کرد.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی کمیته‌ای برای شاخص‌سازی در این زمینه تعیین کرده است که طبق اعلام این کمیته، رعایت درست‌نویسی در دو حوزه ویرایش فنی که شامل نشانه‌گذاری، دستور خط، املا و نظایری از این دست است و همچنین حوزه ویرایش زبانی که دارای شاخص‌هایی چون کاربرد برابرهای فارسی مصوب فرهنگستان، کاربرد درست زبان فارسی معیار، رعایت کوتاهی جمله‌ها و رسایی، سادگی و انسجام‌جمله‌ها مورد داوری قرارگرفته و در نهایت رسانه‌ای که بیشترین امتیاز را کسب کند طی مراسمی اعلام و تجلیل می‌شود.

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بسته حمایتی خود که ابتدای سال 93 منتشر کرد، توجه به زبان فارسی را در اولویت‌های هفتگانه خود قرار داد به طوری که اعلام شد رسانه‌هایی که در موضوع ترویج زبان و ادبیات فارسی فعالیت کنند، منتظر نوبت طرح در هیات نظارت بر مطبوعات نمی‌مانند و خارج از نوبت، مجوز می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها