ارتش سوریه مهمترین خط پشتیبانی گروه های مسلح را در منطقه غوطه شرقی در ریف دمشق کشف و منهدم کرد.
کد خبر: ۷۲۹۴۶۶
پیشروی چشمگیر ارتش سوریه در حلب و ریف دمشق

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه المنار، ارتش سوریه تونل کشف شده بین دو منطقه الطیبه به زملکا را منهدم کرد. افراد مسلح از این تونل برای انتقال سلاح و مهمات و تردد در منطقه الغوطه الشرقیه استفاده می کردند.این تونل به اندازه ای بزرگ بود که خودروهای مجهز به دوشکا از داخل آن عبور می کردند.

نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در منطقه الغوطه الشرقیه به شهرک زملکا رسیدند.

خط دفاعی گروه های مسلح در منطقه جوبر دمشق هم سقوط کرد و ارتش سوریه توانست کنترل چند ساختمان دیگر را در این منطقه در دست گیرد.

به گزارش المنار، یگان های ارتش سوریه پس از تسلط بر منطقه «المسلمیه» وارد منطقه «الحره» شهر حلب شدند.

تصاویر اختصاصی شبکه المنار از درگیریها در شرق حلب کشف تونل هایی را در این منطقه نشان می دهد. نیروهای ویژه ارتش سوریه در عملیات در شرق حلب مشارکت دارند.

ارتش سوریه روستای الجبیلی و کارخانه سیمان شرق حلب را هم آزاد کرد. دهها نفر از افراد مسلح در این درگیریها کشته و زخمی شدند.

یکی از تونل های کشف شده در این منطقه نشان می دهد افراد مسلح امیدوار بودند از با حفر تونل به زندان مرکزی شهر حلب نفوذ کردند.

جاری شدن سیل نیز در بخش هایی از شمال سوریه، زندگی آوارگان ساکن اردوگاه های نزدیک مرز ترکیه را دشوارتر کرد.

به گزارش الجزیره، بارش باران و جاری شدن سیل باعث شد اوضاع انسانی اردوگاه های آوارگان سوری در این منطقه وخیم تر شود.سیل چهارصد چادر آوارگان را تخریب کرد.

آوارگان سوری در این منطقه خواستار کمک های فوری سازمان های بین المللی شدند. ایجاد باتلاق هایی نزدیک اردوگاه های آوارگان احتمال شیوع بیماریهای واگیردار در بین آنها را هم افزایش داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها