اختصاصی جام جم آنلاین

نکند شما هم ایدز گرفته اید ؟

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: اکنون 15 درصد معتادان مبتلا به ایدز هستند که اگر پیشگیری در حوزه اعتیاد از سوی این سازمان انجام نمی‌شد، این رقم به 85 درصد می‌رسید.
کد خبر: ۷۲۹۳۲۶

مجید رضازاده در گفت‌وگو با ایرنا، پیشگیری در سازمان بهزیستی را در سه سطح آگاه‌سازی، تغییر نگرش و رفتار، درمان و توانبخشی معرفی کرد و افزود: این سازمان در حوزه اعتیاد در نظر دارد به عموم افراد جامعه خدمات ارائه کند، به‌طوری که با آگاه‌سازی و تغییر رفتار و نگرش، از آلوده شدن آنها به مواد مخدر جلوگیری کند. وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری، 13 میلیون نفر از افراد جامعه از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند و سال گذشته افزون بر 80 میلیون تومان اعتبار در حوزه اعتیاد در سطح پیشگیری هزینه شد. رضازاده ادامه داد: در سطح دوم که جلوگیری از عوارض و درمان آسیب است، 2270 مرکز و تیم بازپروری و کنترل اعتیاد فعالیت می‌کنند که سال گذشته 500 هزار معتاد از خدمات آنها استفاده کرده و درمان شدند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی، فعالیت‌های سطح سوم پیشگیری در حوزه اعتیاد را مربوط به کسانی دانست که امکان درمان آنها وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها