مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور گفت: در شش ماه گذشته بیشترین نرخ طلاق در استان خراسان رضوی بوده است که نرخ کشوری آن 1.9 در هزار است، یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت حدود دو طلاق وجود دارد، اما در خراسان نسبت ازدواج به طلاق 3.8 است.
کد خبر: ۷۲۸۸۳۲

علی‌اکبر محزون در گفت‌وگو با مهر افزود: اکنون در برابر هر 4.7 ازدواج یک طلاق وجود دارد، در حالی که در سال‌های قبل این رقم در ازای هر 11 ازدواج یک طلاق بوده است.

وی با اشاره به این‌که سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که کمترین نرخ طلاق را در کشور دارد، گفت: در این استان وضع نسبت به آمار کشور بسیار بهتر است و در هر 16 ازدواج فقط یکی به طلاق می‌انجامد.

محزون با ابراز تاسف از تعداد بالای طلاق در کشور یادآور شد: در شش ماهه ابتدایی سال 93 تعداد 75 هزار و 623 طلاق در کشور داشتیم که از این تعداد فقط6270 عدد آن مربوط به روستاها بوده و بقیه مربوط به شهرهاست.

به گفته وی، طلاق 6.7 درصد افزایش داشته که به طور متوسط در هر شبانه‌روز 12 هزار و 612 طلاق و در هر ساعت 17 طلاق در کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور همچنین نرخ موالید کشور را روبه افزایش دانست و گفت: خوشبختانه در نرخ موالید کشور آمار رو به افزایش است، اما احساس می‌کنیم این روند موقتی باشد، زیرا این رشد از طریق خانواده‌هایی است که قبلا فرزند داشته‌ و دوباره به بچه‌دار شدن اقدام کرده‌اند که آمار این نوع در کشور کم است.

محزون با بیان این‌که تا پایان شش ماهه نخست امسال، جمعیت ایران به 78 میلیون و 68 هزار و 747 نفر رسیده است، افزود: در شش ماهه اول امسال نیز 204 هزار و 70 مرگ در کشور گزارش شده که 36.8 درصد مربوط به بیماری‌های قلبی ـ عروقی، 10.5 درصد سرطان و تومورها، 8.2 درصد حوادث غیرعمدی و 6.8 درصد به دلیل بیماری‌های تنفسی بوده است که گروه آخر با توجه به شرایط ناسالم هوا در شهرهای پرجمعیت جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به آمار ازدواج در شش ماهه نخست امسال گفت: میانگین سن ازدواج در آقایان 28 سال و در خانم‌ها به 23.3 رسیده که این آمار در خراسان رضوی، 27.2 برای مردان و 22.27 برای زنان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها