معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در مورد میزان حقوق دریافتی بیمه‌شدگان گفت: افرادی که مقرری بیکاری دریافت می‌کنند، بر اساس میانگین حقوق سه ماه آخر فعالیتشان محاسبه می‌شود و سپس 55 درصد آن پرداخت خواهد شد، اما در مجموع حقوق دریافتی افراد نباید کمتر از حداقل حقوق همان سال و همچنین بیشتر از 80 درصد حقوق دریافتی سه ماه آخر باشد.
کد خبر: ۷۲۷۱۹۶

محمدحسن زدا در گفت‌وگو با مهر افزود: چنانچه فردی متاهل باشد به تعداد افراد تحت تکفل (تا چهار نفر) به ازای هر نفر 10 درصد حداقل مزد به حقوق وی اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: به طور مثال چنانچه فردی یک میلیون تومان میانگین حقوق دریافتی‌اش در زمان اشتغال باشد، 55 درصد آن حدود 550 هزار تومان خواهد شد که به ازای هر یک نفر تحت تکفل 10 درصد نیز به حقوقش اضافه می‌شود و برای چهار نفر، 40 درصد افزایش مستمری خواهد داشت در صورتی که دو شرط (کمتر از حداقل حقوق و بیشتر از 80 درصد زمان اشتغال نباشد) عنوان شده را رعایت کرده باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: فردی که از تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کند، نمی‌تواند در جایی مشغول به کار باشد و در صورت اشتغال باید این موضوع را به اطلاع سازمان برساند تا نسبت به قطع پرداخت مقرری بیمه بیکاری اقدام شود. زدا اظهار کرد: فرد متخلف که از مقرری بیکاری بهره‌مند می‌شود باید میزان حقوق دریافتی را به سازمان تامین اجتماعی برگرداند. به گفته وی، سازمان به‌طور متوسط ماهانه حدود 120 میلیارد تومان بابت مقرری بیکاری به افراد تحت پوشش پرداخت می‌کند.

زدا اظهار کرد: بیمه شده برای دریافت مقرری بیکاری، باید قبل از بیکار شدن شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد و بلافاصله بعد از بیکار شدن این موضوع را به ادارات کار اطلاع دهد و سپس بعد از بررسی‌های لازم از سوی این ادارات برای دریافت مقرری بیکاری به شعب تامین اجتماعی معرفی خواهند شد.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها