سارقان اعتراف کردند پیش از دستگیری قصد فروش اشیای تاریخی دوران ایلامی را داشتند

سارقان راهزن در کمین رانندگان عبوری بودند

متهم سابقه‌داری که با همدستی دو نفر از دوستانش با سرقت و زخمی کردن رانندگان کامیون در جاده ترانزیتی شوش ـ اهواز از راننده‌ها سرقت می‌کرد، همراه همدستانش دستگیر شد.
کد خبر: ۷۲۶۷۶۴

به گزارش جام‌جم، چندی پیش سه سرنشین یک دستگاه خودروی سواری با سد کردن راه راننده کامیون به وی حمله کردند. مهاجمان راننده کامیون را بشدت کتک‌زده و پس از زخمی کردن وی پول، مدارک و اموال قیمتی همراه او را دزدیده و از محل حادثه متواری شدند.

پس از فرار سارقان یک راننده عبوری با دیدن راننده زخمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و کمک خواست. دقایقی بعد با حضور ماموران انتظامی در محل حادثه مرد مجروح به بیمارستان انتقال یافت.

یک روز پس از این حادثه ماموران انتظامی با حضور در بیمارستان به تحقیق از مرد زخمی پرداختند و با تشکیل پرونده قضایی، کارآگاهان پلیس آگاهی با دستور سرهنگ حمیدرضا بهاروند، فرمانده انتظامی شهرستان شوش تحقیقات برای دستگیری سارقان فراری را آغاز کردند و تصاویر رایانه‌ای متهمان فراری و مشخصات خودروی آنها در اختیار گشت‌های پلیس قرار گرفت.

جستجو‌ها ادامه داشت تا این‌که رانندگان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت‌هایی اعلام کردند در جاده ترانزیتی شوش ـ اهواز در دام سارقان گرفتار و اموالشان سرقت شده است. ماموران انتظامی هنگام بررسی پرونده‌های شاکیان متوجه شدند تصاویر رایانه‌ای و شیوه سرقت‌ها یکی بوده و همه مالباختگان در دام همان سه تبهکاری گرفتار شده‌اند که پلیس در تعقیب آنهاست.در ادامه تجسس‌های پلیسی ماموران سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌داد یکی از متهمان مجرم سابقه‌داری است، بنابراین پاتوق‌های وی زیرنظر گرفته شد و او چند روز پیش دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی گفت: پس از آزادی از زندان همراه همدستانم سرقت از رانندگان کامیون را آغاز کردم و اگر مالباختگان در مقابلمان مقاومت می‌کردند آنها را با قمه و چاقو زخمی کرده و با سرقت اموالشان متواری می‌شدیم.

در پی اعتراف متهم، دو همدست وی نیز تحت‌تعقیب قرار گرفتند و دو روز پیش دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه، هفت دستگاه گوشی تلفن همراه تعدادی از مالباختگان، 12 قطعه سنگ و اشیای باستانی و مقادیری موادمخدر از نوع هروئین و شیشه کشف شد. با تحویل اشیای باستانی به کارشناسان اداره میراث فرهنگی، آنها نظر دادند این اقلام قدمت تاریخی دارد و مربوط به دوران ایلامی‌هاست.

در ادامه تحقیقات، متهمان به همدستی در سرقت‌های سریالی از رانندگان کامیون اعتراف کردند و گفتند قصد فروش اقلام تاریخی را داشتند که در اجرای نقشه‌شان ناکام ماندند. با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها