سیطره داعش بر بیشتر بخش های کوبانی

درسایه حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه مواضع تروریست های داعش، خبرها حاکی از تسلط تروریست ها بر یک سوم از خاک کوبانی است.
کد خبر: ۷۲۶۴۱۰
سیطره داعش بر بیشتر بخش های کوبانی

به گزارش شبکه العالم ، تروریست های داعش بیش از یک ‌سوم کوبانی را در کنترل خود دارند که شامل تمامی مناطق شرقی، قسمت کوچکی از شمال شرقی و منطقه‌ای در جنوب شرقی می‌شود.‌

به اذعان مقام های آمریکا، تازه ترین حملات نیروهای ائتلاف در نزدیکی کوبانی به مواضع داعش، باعث انهدام ۵ خودروی زرهی، یک انبار ذخایر، یک مرکز فرماندهی، یک محوطه لجستیکی و ۸ پادگان شده است.

سخنگوی سازمان ملل: خواهان دخالت ترکیه برای نجات کوبانی هستیم

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد بان کی مون دبیرکل این سازمان خواهان دخالت ترکیه برای نجات شهر عین العرب (کوبانی) سوریه است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، فرحان حق در گفتگو با این شبکه بر اهمیت نقش ترکیه در جلوگیری از افتادن شهر عین العرب به دست داعش تاکید کرد.

حق گفت: دبیرکل به نقش دولت ترکیه امیدوار است تا از نفوذ گسترده خود در مرزهایش استفاده کند و مانع از افتادن کوبانی به دست داعش و مانع کشتار قطعی در این شهر شود.

سوریه؛ پیشروی ارتش در جوبر و هلاکت دهها تروریست

پیشروی ارتش سوریه در محله جوبر در شمال دمشق ادامه دارد و دهها تروریست در حملات ارتش سوریه در استانهای درعا، قنیطره، حماه، ادلب و حلب کشته شدند.

المنار گزارش داد،ارتش سوریه پس از کنترل بر بیشتر ساختمانهای بلندمرتبه در جوبر در شمال شرقی دمشق به عملیات نظامی خود ادامه می‌دهد و در مقابله با گروههای تروریستی مسلح به پیشروی های بیشتری دست یافته است.

در حومه درعا نیز نیروهای ارتش توانستند تعدادی از اعضای جبهه النصره را در عتمان ، انخل و غباغب به هلاکت برسانند و یک بیمارستان میدانی پس از نبردهای شدید با افراد مسلح در درعای بلد شناسایی شد.

یگانهایی از ارتش به محلهای تجمع افراد مسلح در چند منطقه در استانهای قنیطره و حماه و ادلب حمله کردند.

نیروهای ارتش به پیشروی خود در رویارویی با گروههای مسلح در حومه حلب ادامه دادند و به مواضع آنان در حندرات و عدنانیه یورش بردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها