وزیر اطلاعات در تشریح فعالیت‌های این وزارتخانه در خصوص اقدامات عملیاتی علیه دشمن گفت: شناسایی و دستگیری هسته ها و گروه هـای مرتبط با تکفیری ها طی ده ها عملیات و دستگیری بیش از 130 نفر از جمله این اقدامات است.
کد خبر: ۷۲۵۵۱۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدمحمود علوی که دیروز برای پاسخ به پرسش ملی جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس حضور یافته بود از دغدغه‌های نمایندگان مجلس درباره مسائل امنیتی قدردانی کرد و گفت: وزارت اطلاعات حساسیت به مسائل امنیتی و تهدیدات کشور را همواره درک کرده است و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و با استراتژی، به تهدیدات امنیتی پاسخ داده و خواهد داد.

علوی اظهار داشت: در سطح استراتژی و راهبرد تاکتیکی با رویکرد آینده‌نگری، مسائل امنیتی را رصد کرده و با همکاری دیگر نهادها، امنیت را به بهترین نحو در کشور محقق کرده و به تثبیت رسانده‌ایم.

وی در بیان برخی فعالیت‌های وزارت اطلاعات به شناسایی و پیشگیری از تهدیدات اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقدامات زیادی صورت گرفتـــــه از جمله اشراف اطلاعاتی بر گروهک‌ها و تهدیدکنندگان امنیت ملی و نیز اطلاع‌رسانی و هشدار بموقع به مسئولان برای برخورد با تهدیدات.

علوی افزود: طبق مدارک موجود، گزارش‌های جامع و کارآمدی برای اطلاع‌رسانی و هشدار بموقع به مسئولان در برخورد با تهدیدات ارائه شده است که از جمله آن می‌توان به تحرکات گروهک جیش‌العدل و ارائه اطلاعات لازم و اهداف عملیاتی آنها به مسئولان قبل از هرگونه تحرک این گروهک اشاره کرد.

وزیر اطلاعات همچنین شناسایی پایگاه‌ها و مقرهای دشمن و خنثی کردن برنامه‌ها و ناکام گذاشتن عملیات آنان را از دیگر اقدامات این وزارتخانه برشمرد و گفت: کشف و خنثی‌سازی دو مورد جلیقه انفجاری که برای انفجار در دو مرکز استان در روز قدس از سوی گروه‌های ضدانقلاب و معاند پیش‌بینی شده بود از دیگر اقدامات این وزارتخانه است.

علوی همچنین به اقدامات عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) با دشمنان اشاره کرد و درگیری با عناصر معاند ضدانقلاب و اشرار و شناسایی و دستگیری 130 نفر از این افراد، وارد کردن ضربات بموقع به گروهک‌های شرق و غرب کشور از جمله گروهک فرقان و کشف محموله‌های انفجاری این گروهک‌ها و نیز آزاد کردن دو نفر از گروگان‌ها از جمله شمشیرباز کشورمان را از اقدامات عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)‌ برشمرد.

وزیر اطلاعات گفت: امروز دشمن با تمام وجود لمس می‌کند که در هیچ نقطه‌ای از چشمان بیدار سربازان گمنام امام زمان(عج) پنهان نیست و پنجه آهنین این سربازان، در گلوی آنان فرو رفته است.

علوی به کشف اسلحه و مهمات از جمله جلیقه‌های انفجاری که دشمن قصد داشت آنها را در مناسبت‌ها منفجر کند و نیز انهدام تجهیزات و امکانات ارتباطی گروهک‌های ضدانقلاب و اشرار و دشمن اشاره کرد و گفت: اینها فقط بخشی از اقدامات وزارت اطلاعات است که ما قادریم تنها به لحاظ امنیتی بخشی از آنها را اعلام کنیم.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این وزارتخانه با هر کسی که مصالح امنیتی اقتضا کند، صحبت می کند، گفت: ما حتی با افراد معاند هم گفت و گو و مذاکره می کنیم چه رسد به کسانی که به نوعی در درون نظام تعریف می شوند.

نماینده مشهد از پاسخ‌ وزیر اطلاعات قانع شد

پس از توضیحات وزیر اطلاعات، کریمی قدوسی که به نمایندگی از 37 نفر از نمایندگان از وزیر اطلاعات سوال پرسیده بود اعلام کرد که از توضیحات وی قانع شده است.

پیش از طرح سوال نماینده مشهد از وزیر اطلاعات، حمید رسایی نماینده تهران با اعلام تذکری گفت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، هیات رئیسه می‌تواند تمامی سوالات یک نماینده از یک وزیر را در یک جلسه بررسی کند، آیین‌نامه صراحت دارد که سوالات مربوط به یک نماینده می‌تواند تجمیع شود و این در حالی است که امروز سوالات مربوط به دو نماینده تجمیع شده‌اند.

نماینده تهران ادامه داد: آقای فرهنگی دیشب در خصوص ادغام سوالات به آقای کریمی قدوسی خبر دادند، آقای کریمی هم امروز صبح از سوال اول انصراف دادند، بنابراین فقط بنده امضاکننده این سوال بودم.

رسایی اظهار کرد: همین سوال در مورد حضور آقای علوی در جلسه حزب منحله مشارکت در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد که آقای علوی توضیحات خود را دادند و ما نیز مستندات خود را گفتیم، علاوه بر این، سوال دیگری نیز از ایشان مطرح شد که آقای لاریجانی، باهنر و ابوترابی در جریان هستند و به بنده حق می‌دهند. آقای علوی در خصوص این دو سوال از بنده به قوه قضائیه شکایت کردند. وی تصریح کرد: سوال بعدی نیز با فشار بنده اعلام وصول شد که آن‌قدر موضوعاتش غیرقابل بیان بود که طرح سوال تغییر کرد.

در ادامه علی لاریجانی اظهار کرد: سوال شما مشترک با آقای قدوسی است و محتوای این دو سوال نیز به هم نزدیک است. شما هر دو سوال را امضا کرده‌اید به همین دلیل قابل تجمیع است، اشکال آیین‌نامه‌ای نیز ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها