مسئول کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی گفت: رکورد حمل توپ با پیشانی کشور، توسط «هاتف ساریجالو»، در مجموعه باستانی شهر زیر زمینی «نوش آباد» شکسته شد.
کد خبر: ۷۲۴۸۴۰
رکورد حمل توپ با پیشانی شکسته شد

هادی رضایی در مراسم ثبت رکورد حمل توپ کشور در قلعه تاریخی «سیزان» نوش آباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این ورزشکار با رکورد جدید 22 کیلومتر و 400 متر حمل توپ با پیشانی که در مدت چهار ساعت و نیم انجام شد و به تایید کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزشهای همگانی رسید، رکورد قبلی را که در اختیار خودش بود به میزان 500 متر بهبود بخشید.

وی گفت: پیش بینی می شد این رکورد در کمپ گردشگری «فیض آباد» نوش آباد به 30 کیلومتر برسد، اما وزش باد شدید، گرمای هوا و شرایط نامساعد جوی مانع از رسیدن به این رکورد شد.

رضایی افزود: با توجه به عدم ثبت رکورد ورزشکاران ایران در کتاب گینس، برای نخستین بار کتاب رکورد کشورهای اسلامی ظرف 50 روز آینده منتشر می شود.

مسئول کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی با تقدیر از همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و هلال احمر شهر نوش آباد، افزود: از آنجا که موقعیت و شرایط تهران و شهرهای بزرگ مانع از انجام این گونه فعالیت ها است، در آینده نیز ثبت رکورد حمل توپ در منطقه کاشان تکرار خواهد شد.

شهر زیرزمینی نوش آباد موسوم به «اویی» بزرگترین شهر زیرزمینی دستکند جهان بلحاظ معماری است.

شهر 12 هزار نفری نوش آباد در پنج کیلومتری شمال کاشان واقع شده و از توابع شهرستان آران و بیدگل است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها