محققان هندی دریافته‌اند که علاوه بر دریافت واکسن که می‌تواند از بروز آنفلوآنزا جلوگیری کند، مواد غذایی که مصرف می‌کنیم نیز می‌تواند در پیشگیری از آنفلوآنزا کمک‌کننده باشد.
کد خبر: ۷۲۳۶۲۵

به گزارش ایسنا، شش ماده غذایی که به مبارزه با آنفلوآنزا کمک می‌کند به شرح زیر است:

ـ تخمه کدو: دانه کدو سرشار از روی است و کمک می‌کند تا گلبول‌های سفید خون با بیماری مبارزه کند.

ـ ماهی تن: این نوع ماهی منبع بسیار خوبی از سلنیوم است که کمک می‌کند سلول‌ها مصونیت خود را افزایش دهند.

ـ قارچ: برای مبارزه با عفونت کمک‌کننده است.

ـ سیب‌زمینی شیرین: سیب‌زمینی شیرین غنی از ویتامین A است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

ـ چای سبز: سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

ـ ماست: پروبیوتیک‌ها و دیگر مواد غذایی که به طور طبیعی تخمیر می‌شود به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

سرد مزاج‌ها، کمتر فست فود بخورند

یک متخصص طب سنتی گفت: افرادی که مزاج سرد دارند بیشتر درون‌گرا و سفید پوست هستند.این افراد بهتر است غذاهای آبکی و سنتی بیشتر بخورند و از مصرف فست‌فود بپرهیزند.به گزارش فارس، علی حسینی ادامه داد: از دیدگاه طب سنتی افراد دارای چهار نوع مزاج سرد، گرم، سرد و خشک و گرم و مرطوب هستند.به این ترتیب هر یک از افرادی که دارای یکی از انواع این مزاج‌ها باشند باید رژیم غذایی خاص خود و حتی شیوه و رفتار زندگی مخصوصی را در پیش بگیرند.

وی تاکید کرد: افرادی که دارای طبع سرد هستند اغلب سفید پوست‌اند، ضعیف هستند و کمبود انرژی در آنها شایع است، در هوای سرد براحتی گرم نمی‌شوند، میل زیادی به خواب دارند. این افراد معمولاً خونسرد هستند و درونگرا بودن از خصوصیات رفتاری آنهاست. غذاهایی که برای این افراد توصیه می‌شود بیشتر آبکی است. بر این اساس، غذاهایی مثل آبگوشت، انواع سوپ و انواع آش‌های سنتی برای آنها مفید است. همچنین مصرف شیربرنج و شله‌زرد نیز برای این گروه از افراد مناسب است و باید انواع پلو و خورشت‌های سنتی مثل خورشت قیمه، قورمه سبزی، فسنجان و... بیشتر بخورند.

مراقب خونریزی غیرطبیعی قاعدگی باشید

یک جراح و متخصص زنان گفت: دردهای زنانه بالای 25 سال، خونریزی رحمی غیرطبیعی و درد لگنی نشان‌دهنده وجود بیماری است. به گزارش فارس، دکتر نسیم سنجری با اشاره به این‌که قاعدگی دردناک بیشتر در دختران جوانی دیده می‌شود که چهار یا پنج سال از شروع بلوغ آنها گذشته است، اظهار کرد: در این سنین حدود 75 درصد دختران درد حین قاعدگی را تجربه می‌کنند، اما فقط در 15 درصد آنها این درد آنقدر شدید می‌شود که فعالیت روزمره‌‌شان را مختل می‌کند مثلا نمی‌توانند به مدرسه بروند. وی ادامه داد: خوشبختانه با افزایش سن این دردها کمتر می‌شود. درد موقع قاعدگی بیشتر حالت انقباض دارد، زیر شکم حس می‌شود و ممکن است در ران‌ها و پشت نیز احساس شود. درد قاعدگی خفیف تا متوسط بیماری نیست بلکه نشان‌دهنده انجام تخمک‌گذاری و سلامت نوجوان است، اما اگر شدت دردها زیاد باشد ممکن است نیاز به درمان پیدا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها