سرلشکر فلاحی

سخنرانی شهید فلاحی در نماز جمعه تهران

در پی موفقیت‌های چشمگیر قوای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی در مبارزه با عناصر خود فروخته ضد انقلاب در کردستان، و آذربایجان غربی و اعلام آمادگی ارتش برای پاسداری از مرزهای کشور و دفاع از تمامیت ارضی کشور در مقابل تجاوز احتمالی رژیم حزب بعث حاکم بر عراق، شهید تیمسار ولی ا... فلاحی روز پنجم اردیبهشت سال 1359 با ایراد سخنانی در نماز جمعه دانشگاه تهران گزارشی از عملکرد ارتش و سایر قوای نظامی و انتظامی را تقدیم ملت بزرگ ایران کرد:
کد خبر: ۷۲۲۷۶۱
سخنرانی شهید فلاحی در نماز جمعه تهران

به نام خدای بخشنده و مهربان. به نام خدای مالک. سپاس خداوندی را که اسلام را آفریده است. ایران را آفریده است و جمهوری اسلامی ایران را به ما عنایت فرموده است.

درود همه ملت ایران، به ویژه پرسنل نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی، ژاندارمری، شهربانی و پاسداران انقلاب، نثار ارواح پاک تمام شهیدان راه حق و شهیدان انقلاب اسلامی ایران، به ویژه شهدای نیروهای مسلح انقلاب اسلامی ایران. 14 ماه است که پرسنل نیروی زمینی، هوایی، دریایی، ژاندارمری، شهربانی و پاسداران انقلاب اسلامی از جان خود گذشته‌اند، استراحت را بر خود حرام کرده‌اند، از زن و فرزند گذشته‌اند، مؤمن به انقلاب اسلامی ایران، فرمان ملت را اجرا کرده‌اند، دستاوردهای انقلاب را حفظ کرده‌اند و استقلال ملی را تأمین کرده‌اند.

بعد از پیروزی انقلاب، فقط نیروی زمینی 267 نفر افسر، درجه دار و سرباز در پیشگاه ملت ایران و به پیشگاه خدا تقدیم کرده است. از روز 28 فروردین، یعنی ظرف 7 روز گذشته، فقط نیروی زمینی 45 نفر شهید و 54 نفر مجروح در حوادث کردستان داشته است. چون عموما این قربانیان ما جوان بوده‌اند، همگی از پیشگاه خدا استدعا داریم که این قربانیان جوان ما را از ما بپذیرد و به فرشتگان ملکوت اعلا فرمان دهد تا از این قربانیان جوان ما در آسمان استقبال کنند​.

در افتخاراتی که نیروهای مسلح ایران در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته‌اند، در صدر باید هواپیمایی نیروی زمینی را یاد کنم که به هوانیروز معروف است. چه بسیار خلبانان جوانی را قربانی دادند، چه بسیار ستوانیاران فداکاری که شهید شدند و چه بسیار تیز پروازان و درجه​داران و سربازانی از این نیرو برای استقرار امنیت ملی به مقام والای شهادت نایل شدند. خاطره قربانیان نیروی هوایی اعم از افسران خلبان، همافران، درجه​داران و سربازان شهید، تا پایان ابدیت گرامی باشد. شهادت افسران و درجه داران و سربازان و جوانمردان شهید ژاندارمری را که در مرزهای کشور به حراست از کشور مشغول بودند، به خدا و به ملت ایران تبریک می‌گویم. جانبازی‌های برادران پاسدار انقلاب، خاطره قهرمانی‌های مبارزان صدر اسلام را و خاطره قهرمانی‌های، قهرمان استقلال ایران را همیشه زنده و جاوید نگه می‌دارد.

من به عنوان یک خدمتگزاری امین و صدیق و دقیق در پیشگاه کبیر ملت ایران، می‌خواهم استدعا کنم که تلاش این پرسنل نیروی زمینی، هوایی، دریایی، ژاندارمری، شهربانی و پاسداران انقلاب را تأیید بفرمایید. این انسان‌های فداکار در برابر محرومیت‌ها، رنج‌ها، تنگناها، گرسنگی‌ها، فقر و بیماری‌ها و این شهادت‌ها، فقط انتظار حق​شناسی از ملت ایران را دارند. انتظار دارند که مورد تأیید و احترام شما باشند و حق شناسی شما بالاترین پاداشی است که به این خدمتگزاران صدیق و امین، چه در نیروی زمینی، هوایی، دریایی، ژاندارمری، شهربانی و پاسداران انقلاب عنایت می‌فرمایید.

من، خدای بزرگ و همه ارواح پاک را بر این مدعا گواه می‌گیرم، که همه این خدمتگزاران صدیق نیروی زمینی، چه افسران، چه درجه داران و چه سربازان در لحظه شهادت، عموما خدا و اسلام و ملت ایران را گواه بر شهادت خود طلبیده‌اند. احترام به خلبان خدمتگزار نیروی هوایی که در کوهستان‌ها و در میان ابرها و بر فراز آسمان‌ها نگهبانی می‌دهد، یا شهید می‌شود، یا با شهادت یک قدم بیشتر فاصله ندارد.

درود به آن خدمتگذار ژاندارمری که سال‌ها در یک پاسگاه مرزی دور افتاده، محروم از همه امکانات مادی، امکانات حیات فانی چشم به مرز دوخته است و نگهبانی می‌دهد. یا آن خدمتگذار نیروی دریایی که ماه‌ها با ابتلا به انواع بیماری‌های دریایی، دور از زن و فرزند، به نگهبانی از سواحل و جزایر پرداخته است. آن خدمتگذار شهربانی که شب تا صبح پاسداری می‌دهد، فقط برای تضمین آسودگی شما ملت ایران است. سرانجام آن پاسدار انقلاب که قهرمانانه شهید می‌شود و از انقلاب ایران پاسداری می‌کند که حتی ما در پاره‌ای موارد نتوانستیم خاکستر جنازه‌ پاسدار شهید را از روی زمین جمع کنیم، فقط چشم به راه حق شناسی شما هستند. چشم به راه محبت و احترام و تأیید شما هستند.

به عنوان مثال اشاره‌ای به گوشه‌ای از محرومیت‌های پرسنل نیروی زمینی می‌کنم: در نیروی زمینی ما فقط هفت درصد خانه سازمانی داریم. پادگان‌های نیروی زمینی عموما دور از شهرها هستند. خانه‌ای نیست که اجاره کنند. گاهی دو یا سه خانواده در یک اتاق زندگی می‌کنند. همین انسان‌های پاک، بعد از گذشت 30 سال که یک درجه​دار نیروی زمینی بازنشست می‌شود، بعد از 30 سال خدمت در کوهستان‌ها و در مرزها و توأم با محرومیت‌ها، با داشتن انواع بیماری‌ها، زن و فرزند و عائله و گرفتاری، یک درجه دار بعد از 30 سال که بازنشست می‌شود، حد​اکثر فقط 2500 تومان حقوق دریافت می‌کند. موقعی که این مبلغ را می‌گیرد به سنی رسیده که توانایی کار از او سلب شده‌است و به انواع بیماری‌ها مبتلاست، عیالوار هم هست و دستش از همه جا کوتاه است. ولی مردانه و قهرمانانه به خاطر خدا، به خاطر اسلام، به خاطر امام امت و به خاطر امت اسلامی ایران، بدون نگرانی و واهمه شهید می‌شود، که ظرف هفته گذشته تا امروز عموما 45 شهید از این درجه داران بوده‌اند تقدیم پیشگاه خدا و ملت ایران شده‌اند.

در مورد مرزهای ایران و عراق، به تأیید خدا و با حمایت ملت ایران، از دالامپرداغ که مرز مشترک ما و ترکیه و عراق است، تا فاو، نیروی زمینی چند ماه است که در مرزها، در نقاط مناسب مستقر است. چندین ماه است که سرباز و درجه دار و افسر ارتش در داخل یک گودالی به نام سنگر، از مرز ایران با عراق حفاظت می‌کنند و نیروی زمینی توانایی کافی و کاملی برای دفاع از استقلال ملت در برابر تهدید حکومت فاسد بعث عراق دارد. به عنوان تولیت نیروی زمینی اطمینان می‌دهم که مرز زمینی ایران و عراق که مرز ایدئولوژیکی نیست، مرز اسلام نیست، یک مرز قراردادی موضوعی است. در عین حال این مرز، گورستان مهاجمان حکومت بعث عراق خواهد بود.

در مورد مرزهای دریایی، یک بار دیگر به استحضار مردم مسلمان ایران رسانده‌ام که ملت ایران رنگ نیلگون اقیانوس هند را گلگون خواهد کرد. همان گونه که حکومت جبار اموی نتوانست از نهر خون 72 شهید پاک کربلا بگذرد، آمریکای جهانخوار هم قادر نخواهد بود که از اقیانوس خون 35 میلیون ایرانی بگذرد.

در مورد حوادث کردستان نکاتی را به استحضارتان برسانم که حوادث کردستان همزمان بود با اغتشاشات داخلی، در دانشگاه‌ها. ارتباط مستقیمی بین درگیری‌های داخلی در دانشگاه و هجوم به تأسیسات نظامی کردستان برقرار بود. تمام ارتباطات تلفنی شهرستان‌ها با سنندج مبین این ارتباط بوده است. به گمان واهی اگر در کردستان با حمله به تأسیسات نظامی، و خدای ناکرده سقوط پادگانی می‌خواسته‌اند تضمینی را به وجود بیاورند که درگیری‌های داخلی دانشگاه‌ها و سایر درگیری‌ها در سایر نقاط استمرار پیدا کند، هجوم به تأسیسات نظامی و توفیق احتمالی را در کردستان، پشتوانه‌ای برای تداوم درگیریهای داخلی قرار داده بوده‌اند.

در مورد کردستان، در اول اسفند سال 1357، ابتدا به ساکن به پادگان مهاباد حمله شده است. پادگان مهاباد را غارت کردند و در 27 اسفند سال 1357، ابتدا به ساکن به پادگان سنندج حمله کردند و21 نفر از بهترین جوانان ما را کشتند. در پاوه بهترین پاسداران ما و برادران سرباز ما را قربانی و محاصره کردند، ابتدا به ساکن، در سقز هنگام عبور برادران نظامی ما از پل، 28 نفر از ما قربانی گرفتند. ما در حین عبور، عابر بوده‌ایم، یا در تأسیسات نظامی مدافع بوده‌ایم، هرگز نیروهای مسلح در هیچ یک از مناطق کردستان مهاجم نبوده‌اند. پاسدار انقلابند. چه ارتش چه پاسدار انقلاب. در راه عبور و در هنگام دفاع قربانی داده‌اند. همه اینها، حتی لشکر یک پیاده تهران که در بانه قربانی داد، یا پاسداران ما که در بین بانه و سردشت قربانی شدند، همه در راه عبور بودند. همه اینها مبین بی حقیقتی و معاند بودن و منافق بودن گروه‌های مسلح غیر​قانونی در کردستان است.

روز 28 فروردین یک ستون از تهران حرکت می‌کند به کرمانشاه و از کرمانشاه به سمت سنندج که برود در مرزهای ایران و عراق در استان کردستان مستقر بشود. در گذشته به وسیله هواپیمایی نیروی زمینی «هوانیروز» و به وسیله هلی کوپترها این​کار را می‌کردیم. از راه هوا تعویض‌ها را انجام می‌دادیم، و از مرز دفاع می‌کردیم. در حوادث اخیر مجبور به تقویت بیشتر در مرزهای ایران و عراق در منطقه سردشت و بانه شدیم.

از طرف دیگر مواجه بودیم با محدودیت‌های هواپیمایی، هوانیروز، هلی کوپترها. چون از اموال ملت است و به نشانه صرفه جویی در مال ملت که جابجایی از راه هوا گران تمام می‌شود، اقدام به تغییر مکان از راه زمین شد، که می‌بینیم در سنندج دبیران مدارس که از این ملت حقوق دریافت می‌کنند، بجای این که فرزندان ملت را به آموزش و پرورش برسانند، اینها را تعطیل می‌کنند و سد راه ستون نظامی می‌شوند. ستون ناچار می‌شود که راه خود را از کوهستان‌ها باز کند، و غرامت سنگینی را بپردازد.

به موجب قراردادی که هیئت حسن نیت با مردم شرافتمند سنندج دارد، قرار بود که برادران پاسدار انقلاب، شهر سنندج را ترک کنند و ارتش فرودگاه، باشگاه و تلویزیون را اداره کند. اداره شهر هم به شهربانی واگذار شود و نیروهای مسلح غیر قانونی شهر را ترک کنند. به رغم تعهدی که بین هیئت حسن نیت که نمایندگان امام (ره) بودند و مردم سنندج، می‌بینیم که به باشگاه که براداران سرباز شما در آن مستقر بودند حمله می‌کنند، به تلویزیون و به فرودگاه و به پادگان نظامی هم حمله می‌کنند. تلویحا به قرار داد فیما بین هیئت حسن نیت و مردم بی​حرمتی، بی اعتباری و بی احترامی می‌کنند. در چنین موردی شما مردم مستحضر هستید که حق دفاع با هر موجودی است، با هر انسانی است. دفاع حق مشروع هر مسلمانی است. ما مکلفیم که از تأسیسات‌مان دفاع کنیم. در دفاع از تأسیسات، چون ارتباط زمینی برقرار نیست، ناچاریم بین پادگان سنندج و باشگاه و سایر تأسیسات با آتش خمپاره انداز یا توپخانه دفاع کنیم. مسلما هر تیراندازی در جهان یک ضریب خطای تیراندازی دارد.

از قبل به ساکنان اطراف باشگاه ابلاغ کردیم که این نقاط را ترک بفرمایند، ممکن است خدای ناکرده احتمالا برای دفاع از تأسیسات باشگاه گلوله‌ای به داخل ساختمان فرود آید و منطقه ترک شده است.

تبلیغات وسیعی را هدایت می‌کنند که ارتش شهر سنندج را بمباران کرده است، با توپخانه زده است، با هلی کوپتر زده است و چنین و چنان کرده است. بله نیروی هوایی از آسمان سنندج، از تأسیسات نظامی دفاع کرده است. هلی کوپترها از تأسیسات نظامی دفاع کرده‌اند. با توپخانه و خمپاره انداز تیراندازی شده است. همه اینها شده است. برای این که باشگاه، فرودگاه، تلویزیون و پادگان نظامی حفظ شود. چون آن‌ها حمله کردند.

در حال حاضر برادران سرباز شما در کوهستان‌های سقز و در همه ارتفاعات اطراف سنندج، در فرودگاه سنندج، در بانه و حتی در کوهستان‌های بین بانه و سنندج زیر آتش مهاجمان و منافقان و ضد انقلابیون قرار دارند، و مردانه و فداکار در راه خدا، در راه امام و در راه امت اسلامی دفاع می‌کنند.

آخرین عرض من این است که این گروه‌های مسلح غیر قانونی، مکرر بیان کرده‌اند که در کنار ارتش از مرزهای ایران دفاع خواهند کرد. آن‌ها که مانع حرکت عادی یک ستون نظامی به داخل شهر سنندج هستند. آن‌ها که 45 نفر از بهترین سربازان ما را ظرف هفت روز گذشته شهید کرده‌اند، چه طور مدعی این هستند که در کنار ما و در جوار ما و همراه ما از مرز ایران و عراق دفاع می‌کنند؟ آن‌هایی که مهمات «آر. پی جی هفت» را مستقیما از ارتش عراق می‌گیرند، آن‌هایی که سلاح‌های مورد نیازشان را امروز به طور مشخص، معین و مستقیم از ارتش عراق، از مناطق عمده مرزی در بانه، سردشت و پیرانشهر می‌گیرند، چه جوری می‌خواهند در کنار ما جلوی تجاوز ارتش عراق را در مرز ایران و عراق بگیرند؟ مسلما و اولا اینها چنین گروهی نیستند، و چنان توان و ظرفیت رزمی ندارند که در مقابل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بایستند و چنان توانایی رزمی ندارند که در مرز مقابل ارتش عراق بایستند.

اصولا ارتش جمهوری اسلامی ایران اینها را تضمین و تأیید نمی‌کند. ارتش در صداقت و شرف اسلامی این گروه سیاسی مسلح غیر قانونی تردید دارد. ارتش هرگز فریب نمی‌خورد، ارتش هرگز باور نمی‌کند و با قاطعیت و با توانایی از مرزهای ایران و عراق در همه مناطق، به ویژه در منطقه کردستان دفاع می‌کند. ارتش متکی به خداست.

متکی به ملت قهرمان ایران است. متکی به اسلام و امام امت است، ولاغیر... شما ملت قهرمان ایران را به اسلام... شما ملت قهرمان ایران را به امام امت... شما و امام امت را به اسلام... شما و امام امت و اسلام را به خدای بزرگ می‌سپارم... خدا نگهدار...

پی‌نوشت:

برگرفته از نوار صوتی شهید فلاحی موجود در مرکز اسناد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که برای اولین بار منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها