هنوز توافق‌نامه بین دولت یمن و مخالفان به مرحله اجرا درنیامده که شبکه القاعده با ایجاد درگیری‌ها و انفجارهای متعدد تلاش می‌کند اوضاع این کشور را متشنج کرده و اجازه ندهد که حوثی‌ها جذب دولت کنونی یمن شوند. این تلاش‌های خرابکارانه روز گذشته نیز استمرار داشت و تعدادی را کشته یا زخمی کرد.
کد خبر: ۷۲۲۷۵۷

به گزارش فارس و به نقل از شبکه المیادین، روز یکشنبه یک خودروی بمبگذاری شده در درمانگاه منطقه «الجفره» در استان مأرب منفجر شد و دراثر آن ده نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند. در پی حمله مسلحانه به استان البیضا در جنوب صنعا نیز پنج نفر کشته شدند. القاعده مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته و اعلام کرد که با این حمله حوثی‌ها را هدف قرار داده است. گروه انصار الشریعه که شاخه‌ای از القاعده در شبه‌ جزیره عربستان به شمار می‌رود، با انتشار بیانیه‌ خود در توییتر اعلام کرد: ده‌ها نفر از حوثی‌ها در یک عملیات شهادت‌طلبانه توسط انصار‌ الشریعه و با استفاده از تله انفجاری در مارب کشته و زخمی شدند.

شیعیان حوثی بیست و یکم سپتامبر پس از چهار روز درگیری با سربازان وفادار به حزب الاصلاح توانستند کنترل صنعا را به دست گیرند. آنها پس از این درگیری‌ها با وجود امضای توافق‌نامه‌ای با عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن پایتخت را ترک نکردند. درهمین زمینه روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه در خبری از موافقت دولت یمن با پیوستن ده هزار عضو جنبش «انصارالله» به نهادهای نظامی این کشور از جمله ارتش و پلیس خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها