یک پزشک عمومی با اشاره به ویروسی بودن بیماری سرماخوردگی، گفت: این بیماری براحتی و از طریق ترشحات سرفه و عطسه فرد بیمار قابل سرایت به دیگران است اما مصرف زیاد سیر می‌تواند باعث افزایش ایمنی بدن و در نتیجه پیشگیری از ابتلای افراد به سرماخوردگی شود.
کد خبر: ۷۲۱۶۳۶
سیر بخورید تا سرما نخورید

جام جم سرا: دکتر فریدون اسفندیاری، عطسه، سرفه، آبریزش بینی و در موارد شدید‌تر بیماری تب و اسهال را از جمله علائم سرماخوردگی عنوان کرد و افزود: دوره بیماری بطور معمول از یک تا چند روز بسته به سیستم ایمنی افراد متفاوت است و مصرف آنتی بیوتیک در درمان بیماری سرماخوردگی که یک بیماری ویروسی است، تاثیری ندارد.

به گفته وی برای بهبود این بیماری می‌توان از غذاهای گرم مانند انواع سوپ در صورتی که فاقد ادویه باشد، استفاده کرد. مصرف ویتامین C و ویتامین D نیز در بهبود هرچه سریع‌تر سرماخوردگی موثر است.
او توصیه کرد: به منظور تامین ویتامین C از مصرف پرتقال و نارنگی استفاده نشود، زیرا این دو گلو را تحریک کرده و موجب افزایش سرفه می‌شود اما به منظور تامین ویتامین C مصرف لیموشیرین می‌تواند بهترین گزینه باشد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسفندیاری مصرف برخی مواد غذایی در جهت افزایش ایمنی بدن را در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی موثر دانست و اظهار کرد: از جمله این مواد می‌توان به سیر اشاره کرد که مصرف آن می‌تواند با افزایش ایمنی بدن پیشگیری مناسبی در ابتلا به سرماخوردگی داشته باشد. جنان که در برخی موارد مصرف زیاد سیر موجب می‌شود فرد در طول سال حتی یک بار هم مبتلا به سرماخوردگی ‌نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها