نام‌های بزرگ بتدریج به پرونده کارت‌های معافیت مشکل‌دار اضافه می‌شوند

کارت معافیت ماهینی و حمودی باطل شد

لیگ چهاردهم را باید فصل بحران کارت‌های باطل شده معافیت سربازی دانست؛ بحرانی که کم کم دامنگیر برخی از ستاره‌های بزرگ این فوتبال شده است.
کد خبر: ۷۲۰۶۲۲

روز گذشته سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد کارت معافیت دو بازیکن لیگ برتری هم باطل شده است. با توجه به نامه سازمان وظیفه عمومی ناجا، این دو بازیکن علی حمودی از باشگاه سپاهان و حسین ماهینی از باشگاه پرسپولیس هستند که تا تعیین وضع خدمت نظام وظیفه نمی‌توانند تیم طرف قرارداد خود را همراهی کنند.

حسین ماهینی گرچه در دو هفته نخست لیگ غایب بود، اما در هفت هفته متوالی 90 دقیقه تمام برای قرمزها بازی کرد تا بازیکنی تاثیرگذار برای تیمش باشد. با این حال او از این هفته به بعد با پیراهن پرسپولیس و حتی با پیراهن تیم‌های نظامی نمی‌تواند به میدان برود. به دنبال ابطال کارت معافیت این بازیکن، سخنگوی باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: هر چه قانون می‌گوید باید تبعیت کنیم. اگر تصمیم قضایی بر این بوده، چاره‌ای جز تبعیت از حکم اعلام شده نداریم. در عین حال سعی می‌کنیم تا جایی که می‌شود از حق باشگاه و بازیکن حمایت کنیم، چرا که ماهینی از بازیکنان خوب پرسپولیس است و غیبت او به تیم ضرر می‌زند. مهدی خواجه‌وند افزود: متاسفانه این موضوع در کنار مصدومیت نوروزی و محرومیت صادقیان از بدشانسی‌هایی است که این فصل گریبانگیر باشگاه شده است. امیدواریم کادر فنی بهترین تصمیم را برای جایگزینی این بازیکن بگیرد.

پیش از این سازمان وظیفه عمومی ناجا، کارت‌های معافیت آرش افشین، وحید مشایی‌زاده، فربد دهکردی، ابراهیم صالحی، محمد معاوی، عباس عسگری، میلاد شیخی، توحید غلامی، میلاد مدیر روستا، کوشا بختیاری‌زاده، امیر شریفی و میثم کریمی را هم باطل کرده بود، اما از شواهد این‌گونه پیداست که هنوز پای چند نام بزرگ در پرونده کارت‌های معافیت جعلی گیر است. یکی از این نام‌ها مهرداد پولادی است.

در حالی که پولادی و وکیلش تا پیش از این حاضر بودند در صورت صدور رضایتنامه مبلغی حدود یک‌میلیارد تومان بپردازند، در آخرین جلسه آنها اتفاق‌هایی افتاد که مهرداد بدون پرداخت پول بازیکن آزاد اعلام شد. نکته مهم و قابل‌توجه در مورد پولادی این است که چندی پیش به پرسپولیسی‌ها اعلام شده این بازیکن دیگر نمی‌تواند در ایران توپ بزند و با توجه به وضع معافیتش از خدمت، اگر بخواهد در ایران حاضر شود و توپ بزند، باید یکسری‌ کارهای اداری و دادگاهی را پشت‌سر بگذارد. براساس همین شنیده‌ها و ماجرای کارت پایان‌خدمت پولادی، او تا حل مشکلاتش به ایران بازنخواهد گشت و شنیده می‌شود که احتمالا کارهای مربوط به اقامتش در قطر را پیگیری خواهد کرد.

البته خود پولادی در پاسخ به شایعه دریافت تابعیت قطر به سایت ورزش سه گفت: نمی‌دانم این شایعات از کجا در می‌آید. به خدا خسته شدم از بس شنیدم در مورد من شایعه درست می‌کنند. یک روز می‌گویند تابعیت قطر گرفته‌ام و فردایش حرف دیگری می‌زنند. من هرگز این کار را انجام نمی‌دهم و شایعه دریافت تابعیت واقعا خنده‌دار است. پولادی که با رای کمیته انضباطی بازیکن آزاد است در مورد آینده‌اش نیز گفت: فعلا که خبری نیست. ان‌شاءالله بعد از پایان اردوی تیم ملی در پرتغال، با مسئولان پرسپولیس مذاکره می‌کنم تا اگر توافق شد به این تیم برگردم و با پیراهن قرمز در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروم.

دیگر بازیکنی که کارت معافیتش باطل شده اما رسیدگی به پرونده‌اش همچنان ادامه دارد، بختیار رحمانی است؛ بازیکن ملی‌پوش فولاد که در این باره به تسنیم گفت: من در این مدت هیچ حرفی نزدم و سکوت کردم اما حرف نزدنم دلیل بر این نبود که صحبت‌هایی که درباره من می‌شود، درست است. از خیلی‌ها دلگیر هستم و ناراحت که با اسم من بازی کردند و آبرویم را بردند. نمی‌دانم این افراد چه مشکلی با من داشتند، فقط از خدا می‌خواهم جواب‌شان را بدهد. آنها گفتند من تخلف کرده‌ام و همین چند روز پیش هم خبر دادند در اهواز به دادگاه احضار شده‌ام. وی افزود: نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا در می‌آید، اما اصلاً پرونده من ارتباطی با اهواز ندارد. تمام پرونده من در کرمانشاه بوده و به زودی مدارکم را ارائه می‌کنم. خیلی مسائل بود که شنیدم و تحمل کردم و از این‌که دوباره اعلام کردند من در اهواز به دادگاه احضار شده‌ام، خیلی ناراحت و دلگیرم. از من خواسته‌اند تا مدارکم را به تهران ببرم. به آنها که با آبروی من بازی کردند نشان خواهم داد مدارکم مشکلی ندارد.

در همین باره سه بازیکن تیم فولاد هم بازداشت شده‌اند که البته این خبر از سوی سرپرست تیم فوتبال فولاد تائید شد. حسین ابن قاسم به ایسنا گفت: آ.ا، و.م، س.س که از بازیکنان تیم ما هستند، به دلیل مشکل کارت‌ پایان خدمتشان بازداشت شدند. کارت معافیت آنها از طریق حضور پدرها‌شان در جبهه صادر شده است و من فکر می‌کنم نباید با این بازیکنان به این صورت برخورد می‌شد. تاکنون مشخص شده بیش از 35 بازیکن فوتبال در ایران به دلایل مختلف و عجیب، طی سال‌های گذشته اقدام به اخذ کارت‌های معافیت جعلی کرده بودند و حالا به دردسر افتاده‌اند. این مساله نه فقط برای بازیکنان جنوبی کشور که درگیر یک پرونده بزرگ قضایی بودند، بلکه کم کم در حال سرایت به دیگر نقاط کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها