نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی از آماده‌سازی کلاس‌های درس متناسب با شرایط دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آبادی در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۶۲۹

رسول خضری با اشاره به شرایط این دانش‌آموزان افزود: از میان ۲۶ دانش‌آموز مصدوم، ۱۲ نفر جراحاتی شدیدتر دارند و از آنجا که این گروه نمی‌توانند مانند دانش‌آموزان عادی روی صندلی بنشینند، کلاسی جداگانه و متناسب با شرایط آنان در نظر گرفته شده است.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: از آنجا که این دانش‌آموزان در طول سال عمل‌های جراحی متعددی دارند، معلم در این کلاس وقت بیشتری برای آموزش به این دانش‌آموزان و جبران عقب‌ماندگی درسی آنها خواهد گذاشت.

به گفته خضری مشاوره و روان‌درمانی هم در برنامه آموزشی این دانش آموزان گنجانده شده است تا علاوه بر درمان جسمانی، بعد روحی و روانی این حادثه نیز به طور همزمان در آنها ترمیم شود.وی با اشاره به بحث مستمری مادام‌العمر و کمک هزینه این دانش‌آموزان گفت: با نوبخت، معاون راهبردی رئیس‌جمهور در این زمینه صحبت شده و منتظر هستیم که این مطالبه هر چه زود‌تر محقق شود.

این نماینده مجلس درباره موضوع دیه این دانش‌آموزان نیز یادآور شد: به دلیل این‌که دیه این دانش‌آموزان به دلیل دختر بودنشان به صورت نصف پرداخت می‌شود، قرار بر این شد؛ ۵۰ درصد بقیه از صندوق حمایتی دولت تامین شود./ ایلنا

آثار باستانی تپه‌های سد تلوار در خطر آبگرفتگی

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام فوری برای کاوش آثار باستانی دیار گروس در تپه‌های همجوار سد تلوار، که با آبگیری این سد زیر آب می‌رود، ضروری است.

سیدمحمد بیاتیان افزود: بحث مرگ آثار در پیش است و کمبود اعتبار توجیه مناسبی برای رفع مسئولیت در زمینه نجات آثار در معرض خطر سد تلوار نیست، زیرا انتظار برای اختصاص اعتبار ممکن است نوشداروی پس از مرگ باشد، بنابراین ضروری است مسئولان میراث فرهنگی با نگاهی جهادی و عزمی ملی موضوع را پیگیری کنند.

وی یادآور شد: بیجار 15 شهر و روستا با ظرفیت‌های گردشگری مانند پل، برج، قلعه، منطقه حفاظت شده، امامزادگان، مساجد، صنایع‌دستی و فرش نفیس دارد و با وجود شهرت جهانی، خطر فراموشی یا فرسودگی آنها را تهدید می‌کند و اخیرا نیز آبگرفتگی مزید بر علت شده است، در حالی که وجود گردشگران و حتی مسافران چندساعته در هر منطقه، بهترین ظرفیت برای سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی است.

به گفته وی «دیار گروس» از لحاظ گردشگری، باستان‌شناسی و مذهبی با وجود امامزادگان و طبیعت زیبا، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی برخوردار است که با توجهی بیشتر براحتی می‌توان از آنها بهره‌برداری کرد. در مسیر آب سد تلوار 18 تپه باستانی واقع شده است که با آبگیری این سد زیر آب خواهد رفت. سد تلوار با این‌که در شهرستان بیجار کردستان واقع شده است، از سوی آبفای استان زنجان مدیریت می‌شود. این سد سال گذشته توسط رئیس دولت دهم به بهره‌برداری رسید. ‌/‌ ایرنا

حفر چاه در زرندیه ممنوع شد

رئیس اداره منابع آب شهرستان زرندیه استان مرکزی گفت: براساس اعلام وزارت نیرو، حفر چاه عمیق، نیمه عمیق، احداث قنات یا هرگونه افزایش بهره‌برداری از منابع آب در محدوده مطالعاتی زرندیه تا پنج سال دیگر ممنوع است.

جمال محمدی با بیان این‌که کم‌آبی و خشکسالی‌های پی‌در‌پی در زرندیه یک واقعیت تلخ و انکارناپذیر است، از کاهش دو متری سطح آب سفره‌های زیرزمینی در این شهرستان خبر داد و افزود: باید برنامه‌ریزی‌های دقیق برای رفع این معضلات انجام شود. وی با بیان این‌که سالانه حدود 180 میلیون مترمکعب آب از دشت این شهرستان استحصال می‌شود، تصریح کرد: این رویه کسری مخزن 37.3 میلیون مترمکعبی را در سال برای مخازن آب این شهرستان رقم زده است.

به گفته محمدی ،کیفیت آب مخازن این شهرستان دستخوش تأثیرات منفی افت محسوس سطح آب‌های زیرزمینی دشت زرندیه شده و این امر در بسیاری موارد موجب پیشروی آب‌های شور، افزایش شوری و نیز فرونشست زمین شده است.

رئیس اداره منابع آب زرندیه نصب کنتورهای هوشمند برای کنترل بهره‌برداری از چاه‌های آب کشاورزی، اصلاح الگوی کشت سنتی و استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز را برخی از اقدامات در زرندیه برای پیشگیری از بحران آب عنوان کرد.‌/‌ ایرنا

راه آهن گرگان - اینچه برون بزودی به بهره برداری می رسد

مدیرکل راه‌آهن مازندران گفت: خط راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون بزودی بهره​برداری کامل شده و به ظرفیت حمل و نقل ریلی شمال افزوده می‌شود.

یوسف گران پاشا افزود: بهرهبرداری کامل از خط آهن گرگان اینچه برون طی ماه‌های آینده به​وقوع می پیوندد و با بهره‌برداری کامل از این خط ریلی و ترانزیت چند میلیون تنی غلات کشورهای آسیای میانه از این طریق، ترافیک ریلی در استان‌های مازندران و گلستان افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که در بعضی از شهرها، مناطق مسکونی در مجاورت حریم ریلی قرار گرفته است، بنابراین برای ساماندهی حریم راه‌آهن و فرهنگ‌سازی در عبور شهروندان از گذرگاه‌ها یا از روی خط آهن، نیازمند همراهی و همدلی دستگاه‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما هستیم./ مهر

سیستم گرمایشی مدارس مازندران استاندارد می شود

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: تا پایان سال سیستم گرمایشی تمام مدارس استان استانداردسازی می‌شود.قربانعلی شیرزاد با بیان این‌که تاکنون استانداردسازی سامانه گرمایشی بیش از 3400 کلاس درس انجام شده است، افزود: خوشبختانه در بودجه امسال کشور، 300 میلیارد تومان به این کار اختصاص یافت که 17 میلیارد تومان از سهم مازندران به این امر تعلق گرفت امیدواریم با تخصیص اعتبار تا پایان سال 94 تمام مدارس استان که از سیستم گرمایشی غیراستاندارد برخوردار است، استانداردسازی انجام شود./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها