وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا چند روز آینده دومین مرحله توزیع بسته امنیت غذایی اقشار آسیب‌پذیر انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۱۸۴۰۶

به گزارش ایسنا، علی ربیعی دیروز در مراسم گشایش نخستین شهرک آموزش و اشتغال صنعت پوشاک در اشتهارد افزود: سیاست رفاهی و حمایت از طبقات پایین اجتماعی بخشی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است و در راستای مبارزه با فقر توزیع بسته‌های امنیت غذایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وزیر کار از اشتغال به عنوان مهم‌ترین مساله حال کشور نام برد و با تاکید بر جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی از هدایت 50 درصد تسهیلات به بخش تولید خبر داد.

ربیعی راه دستیابی به رفاه ماندگار و پایدار را در گذر از مسیر توسعه اشتغال دانست و افزود: رئیس‌جمهور صرف‌نظر از جلسات کمیسیون‌ها و شوراها، هفته‌ای دو روز برای پرداختن به مقوله اشتغال تشکیل جلسه می‌دهد، زیرا این مساله حائز اهمیت است.وی از فعال کردن موسسات کاریابی خبر داد و گفت: درصدد هستیم تا پس از شناسایی و آنالیز نیروهای کار و آموزش و توانمندسازی آنها از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای دریافت تسهیلات به صندوق مهر امام رضا(ع) معرفی شوند که امیدواریم با تصویب مجلس، اعتبار5000 میلیارد تومانی پیش‌بینی شده اختصاص یافته و به منابع صندوق افزوده شود.وی جهت‌گیری اقتصادی دولت را دستیابی به رشد 7 درصدی ذکر کرد و گفت: طی پنج ماهه امسال از رشد منفی خارج شدیم و آمارها بیانگر رشد مطلوبی است.

ربیعی، در ادامه سخنان خود با بیان این‌که به دنبال وقف در کارآفرینی و کمک خیر در امر اشتغال و کارآفرینی هستیم، بر ضرورت فراهم کردن فضای رشد برای کارآفرینان و تربیت افراد کارآفرین تاکید کرد.

ربیعی، همچنین از ایجاد صندوق‌های اشتغال در استان‌ها با هدف کمک به جریان کارآفرینی و امنیت سرمایه‌گذاری خبر داد و تشکیل سازمان‌ها و کانون‌های کارآفرینی را یکی از برنامه‌های مهم وزارت کار ذکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها