معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان این که بر اساس آخرین آمار 12 میلیون و 172 هزار و 728 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: 450 هزار دانش‌آموز هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.
کد خبر: ۷۱۸۳۶۱

علی زرافشان در گفت‌وگو با فارس افزود: ‌از این تعداد دانش آموز، هفت میلیون و 5000 دانش‌آموز ابتدایی، 2دو میلیون و 3000 دانش‌آموز دوره اول متوسطه و دو میلیون و 848 هزار دانش‌آموز دوره دوم متوسطه هستند. این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان استثنایی ثبت‌نام شده نیز67 هزار و 549 نفر و تعداد دانش‌آموزان پیش دانشگاهی 252 هزار و 478 نفر است.

وی یادآور شد: بخشی از دانش‌آموزانی که ثبت نام نکرده‌اند، استثنایی هستند به‌طوری که بررسی‌ها نشان می‌دهد سال گذشته تعداد دانش‌آموزان استثنایی 72 هزار و 698 نفر بود که نسبت به تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده فعلی می‌توان گفت هنوز 5000 نفر ثبت‌نام نکرده‌اند.

زرافشان اضافه کرد:‌ در دوره متوسطه اول سال گذشته تعداد دانش‌آموزان برابر با دو میلیون و 71 هزار و 173 نفر بود که برای امسال 65 هزار دانش‌آموز در این دوره ثبت‌نام نکرده‌اند.

پیش‌دبستانی فقط برای 6 ساله‌ها

در حالی که شورای عالی آموزش و پرورش،دوره پیش‌دبستانی را از یک به دو سال توسعه داده و آن را برای کودکان چهار سال تمام و پنج سال تمام تعریف کرده، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ابهاماتی برای خانواده‌های دارای کودک پنجساله ایجاد شده که به گفته مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، اکنون فقط نوآموزان پنج سال تمام (شش ساله) در پیش دبستانی‌ها ثبت‌نام می‌شوند.

مجتبی زینی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شهریه پیش‌دبستانی‌های دایر در مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید گفت: شهریه پیش‌دبستانی‌های دایر در مدارس ابتدایی غیردولتی برای امسال برابر با 80 درصد شهریه ثابت مدرسه ابتدایی در هر منطقه است.

خطرآفرینی سرویس های غیرمجاز مدارس

رئیس پلیس ترافیک شهری با بیان این‌که سرویس مدارس غیرمجاز مهم‌ترین خطر در حوادث ترافیکی برای دانش‌آموزان است، گفت: سال گذشته همه حوادثی که برای سرویس مدارس رخ داد متعلق به سرویس‌های غیرمجاز بود و هیچ حادثه‌ای در مورد سرویس‌های مجازی که دارای برچسب هستند و راننده نیز کارت صلاحیت داشت، اتفاق نیفتاد.

سردار محسن مهرایی در گفت‌وگو با مهر درباره این‌که معابر سطح شهر چه میزان برای دانش‌آموزان خطرناک است، تصریح کرد: سطح سواره‌رو و پیاده‌روهایی که فاقد حریم هستند برای دانش‌آموزان بسیار خطرناک است، به همین دلیل برای پیشگیری از وقوع حادثه از دو ماه قبل همه مدارس حاشیه خیابان‌ها شناسایی شده و معابر اطراف آنها ایمن‌سازی شده است.

مهرایی تاکید کرد: برای پیشگیری از ایجاد مزاحمت در اطراف مدارس عوامل انتظامی و پلیس راهور مستقر هستند.

وی با بیان این‌که برای هماهنگی بین بخشی به استان‌ها اعلام کرده‌ایم که برای سرویس‌های مدارس مسیرها به‌گونه‌ای انتخاب شود که راننده وادار به عجله و شتاب نشود، افزود: بر این اساس باید مسیرهای مناسب انتخاب شده تا راننده با سرعت مطمئن دانش‌آموزان را جابه‌جا کند.

مهرایی با بیان این‌که انتخاب سرویس مدارس جزو حقوق خانواده‌هاست، تاکید کرد: خانواده‌ها نباید به مدرسه اجازه دهند از خودروهای فاقد ایمنی یا راننده بدون صلاحیت استفاده کنند و هنگام مراجعه به مدرسه برای تعیین سرویس از انجمن اولیای مدارس، مجوز سرویس مدارس را درخواست کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری با اعلام این‌که شهرداری متعهد شده است همه برچسب‌های سرویس مدارس مجاز را تا پایان تابستان و قبل از شروع سال تحصیلی در اختیار رانندگان قرار دهد، تصریح کرد: سوار کردن بیش از ظرفیت و نداشتن معاینه فنی بیشترین تخلفات رانندگان سرویس مدارس است. خوشبختانه امسال شهرداری اعلام کرده تمام سرویس‌های مورد نیاز را از ناوگان حمل و نقل عمومی تامین می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها