همسرم اخلاق خوبی ندارد. این موضوع را از همان دوران عقد متوجه شدم اما آنقدر به نظرم ناراحت‌کننده نبود که ازدواج‌مان را به خاطرش به‌هم بزنم. فکر می‌کردم در گذر زمان و با ورود به زندگی می‌توانم او را تغییر دهم، اما چنین چیزی اتفاق نیفتاد، بلکه هر روز که می‌گذرد بر بدخلقی‌های او اضافه می‌شود. آستانه تحملم کمتر شده و تعداد دعواهایمان بالا رفته است. بچه‌ها در این موقعیت آزار زیادی می‌بینند.
کد خبر: ۷۱۵۰۵۹
تغییر کاربری همسر

جام جم سرا: همسرم را دوست دارم، اما بداخلاقی‌اش زندگی را برایم سخت کرده است، چگونه به او، خودم و زندگی مشترکمان کمک کنم؟

پاسخ مشاور: این‌که به دنبال بر طرف کردن مشکل‌تان هستید و دوست دارید زندگی مشترک‌تان را نجات دهید، یک قدم بزرگ است. ناراحتی شما آن‌طور که گفتید بدخلقی همسرتان است و آسیب رابطه‌تان به دلیل این بداخلاقی می‌تواند به تخریب زندگی زناشویی‌تان منجر شود. قبل از آن‌که کار از کار بگذرد و بیش از حد ظرفیت خود این سوء‌رفتار را تحمل کنید، بهتر است به فکر راه چاره‌ای باشید.

هر رفتاری علت خاص خود را دارد. نمی‌توان برای درمان یک مشکل رفتاری بدون توجه به علت آن اقدام کرد. شما هم کمی در مورد علت بدخلقی همسرتان تحقیق کنید. شاید او در خانواده‌ای تربیت شده که این نوع اخلاق طبیعی بوده و در دوران کودکی از والدینش آموخته است. رفتارهای آموخته شده در دوران کودکی و نوجوانی بسختی اصلاح می‌شود. گاهی در برخی فرهنگ‌ها، رفتارهایی مردانه قلمداد می‌شود که در فرهنگ دیگر خشن و نامناسب تعریف می‌گردد. وقتی رفتار همسرتان را قضاوت می‌کنید، این تفاوت‌های تربیتی را در نظر بگیرید.

کمی در گذشته او دقت کنید. گاهی شرایط سختی که پشت‌سر گذاشته، در بدخلقی امروز او بی‌تاثیر نیست. یک ورشکستگی، شکست تحصیلی یا هر چیز دیگری که روحیه همسرتان را تخریب کرده باشد، می‌تواند رفتار امروز او را ایجاد کند.

برخی بیماری‌ها مثل کم‌خونی و مصرف برخی دارو‌ها باعث بدخلقی می‌شود. شاید همسرتان از بیماری رنج می‌برد. این موضوع را هم باید مورد توجه قرار دهید.

علت رفتار هر چه باشد، باید تمام تلاش‌ خود را برای بر طرف کردن آن به کار ببندید. اگر بدخلقی همسرتان به خاطر بیماری باشد، می‌توان با مشورت پزشک و درمان مناسب آن را بر طرف کرد. اما مشکلات تربیتی که ریشه در کودکی او دارد، نیاز به همراهی شما دارد. صبر و حوصله هدفمند در این جهت می‌تواند کارساز باشد.

یکی از کارهایی که باید برای بهبود زندگی‌تان انجام دهید، زمینه‌سازی برای تغییر رفتار همسرتان است. بهتر است با او حرف بزنید، به همسرتان بگویید که برای شما اهمیت دارد. دقت کنید لحن‌تان آمیخته با سرزنش و دلخوری نباشد. خیلی ساده و صمیمانه احساسات‌تان را با او در میان بگذارید. از او بخواهید برای بهبود رابطه‌تان قدمی بردارد. در تمام طول مسیر، رفتار محترمانه و همراه با صبر شما، تضمین‌کننده موفقیت خواهد بود. انتظار نداشته باشید که در یک هفته، همسری متفاوت داشته باشید. اما سعی کنید با رفتار مثبت‌تان و کمک گرفتن مشاور، شریک زندگی‌‌تان را به آرامش و اخلاقی خوب نزدیک کنید. (ضمیمه چاردیواری)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها