معاون سازمان ثبت احوال خبر داد:

صدور کارت هوشمند ملی برای 2 گروه

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال از صدور کارت هوشمند ملی فقط برای کارت اولی‌ها و همچنین افرادی که اسناد هویتی آنان نیازمند اصلاح است، خبر داد و گفت: کارت اولی‌ها برای دریافت کارت هوشمند عجله کنند.
کد خبر: ۷۱۴۹۲۷
صدور کارت هوشمند ملی برای 2 گروه

محسن کرمی افزود: عملیات صدور کارت هوشمند ملی از بهمن ماه سال گذشته به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در استان‌های مختلف کشور آغاز شد و اکنون نیز تقریبا در تمامی استان‌های کشور ثبت‌نام و صدور این کارت انجام می‌شود.

به گزارش مهر، معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال به تجهیزات مورد نیاز صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و ادامه داد: صدور این کارت نیاز به تجهیزات سخت‌افزاری ویژه‌ای دارد و هنگامی که این تجهیزات کامل شد در این صورت برای تمامی افراد جامعه صدور این کارت را خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که فعلا فراخوانی برای صدور گسترده کارت هوشمند نداریم، یادآور شد: افرادی که اسناد هویتی آنان مفقود شده نیز در مرحله بعد کارت هوشمند برایشان صادر خواهد شد.

کرمی بیان کرد: کارت هوشمند در مرحله اول برای دو گروه از مردم صادر می‌شود یکی کارت اولی‌ها یعنی آنهایی که 15 ساله شده و در گذشته برایشان کارت ملی صادر می‌شد و گروه دوم نیز آنهایی هستند که قصد اصلاح اسناد هویتی خود را دارند.

به گفته وی، عملیات صدور کارت هوشمند به طور متوسط حدود یک ماه زمان می‌برد و متقاضیان برای ثبت‌نام اولیه باید به سایت سازمان ثبت احوال مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها