قانونگذاران آمریکایی از وزیر امور خارجه این کشور خواستند تا سیاست مقابله با داعش را به دولت ارایه دهد؛ درخواستی که پس از سربریده شدن یک خبرنگار دیگر آمریکایی توسط این گروه تروریستی مطرح شد.
کد خبر: ۷۱۲۸۹۸
واکنش کنگره آمریکا به سر بریده شدن دومین خبرنگار

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا هشدار دادند که باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور کار چندانی برای مقابله با این گروه تروریستی انجام نداده است.

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا را هفته آینده و پس از اتمام تعطیلات کنگره، برای ارائه توضیحات فرا می‌خواند.

رویس در مکالمه‌ای تلفنی از اسرائیل که برای یک ماموریت مربوط به کنگره به آنجا رفته به خبرنگاران گفت: همه موافقند که دولت آمریکا نیازمند یک استراتژی است و رئیس جمهور باید به مردم و کنگره درباره اینکه چگونه ما با این تهدید از سوی داعش رویارویی می‌کنیم، توضیح دهد. من انتظار دارم که کری برنامه‌ای را برای عقب نشاندن ارایه کند.

این گروه در فیلمی ویدئویی که روز سه شنبه منتشر شد سر یک خبرنگار آمریکایی دیگر به نام استیون سوتلوف را بریدند.

الیوت انگل، یکی از دموکرات‌های ارشد کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت، قانونگذاران به خاطر قتل این خبرنگار بسیار هراسان هستند.

اظهارات زیباکلام درمورد شکست اخیر اصلاح طلبان

انتخابات هیات‌رئیسه شورای شهر تهران برگزار شد و نتیجه آن چیزی نبود جز شکست اصلاح‌طلبان و پیروزی مجدد اصولگرایان در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر.

به گزارش مشرق، چمران در حالی توانست آرای اکثریت اعضای شورای شهر تهران را به خود اختصاص دهد که دوران مدیریت یک ساله‌ احمد مسجد جامعی - گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست شورا - با انتقادات فراوانی روبه‌رو شده بود و برخی از کارشناسان علت بسیاری از اعتراضات به مسجد جامعی را سیاسی کاری‌های وی و طیف موسوم به اصلاح‌طلب شورای شهر بیان می کردند که به نوعی می‌توانست تجربه‌ شورای شهر اول تهران و ناکارآمدی آن را تکرار کند.

صادق زیباکلام در گفت و گو با روزنامه آرمان گفت: این یک درس عبرت برای جریان اصلاح‌طلب است بدین معنا که آنها باید یاد بگیرند از کنار انتخابات بی‌تفاوت عبور نکنند.اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات جدی‌تر شرکت کنند مطمئن باشید مانند 24خرداد، 19میلیون اصلاح‌طلبان رای می‌آورند و تنها 4میلیون رای به صندوق اصولگرایان ریخته می‌شود.

ائتلاف گسترده برای مقابله با داعش

معاون امور عراق و ایران وزارت خارجه امریکا در سخنانی گفت واشنگتن در حال تشکیل ائتلافی گسترده برای مقابله با گروه تروریستی داعش است.

"برت مک گورک" در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره تصویر ویدیویی کشته شدن خبرنگار امریکایی گفت: این یادآور وحشی گری گروهک تروریستی داعش است.

برت مک گورک گفت: عناصر مختلفی برای نحوه مبارزه با داعش وجود دارد. همانطور که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه امریکا گفته اند نیاز به ائتلاف گسترده بین المللی در این زمینه است. عناصر مختلفی برای شکست چنین گروهی وجود دارد. مولفه نظامی نیاز به ائتلاف بین المللی دارد. این هفته نشست ناتو برگزار می شود. موضوع جنگجویان خارجی مطرح است. بیشتر بمب گذاران انتحاری و جنگجویان تهاجمی داعش، خارجی هستند. این جنگجویان خارجی از سراسر جهان به ترکیه و سپس به سوریه آمده اند. موضوع حمایت مالی و قطع این حمایت مالی مطرح است. موضوع بی اعتبار ساختن این سازمان در همه زمینه ها مطرح است.بنابراین عناصر مختلفی برای همکاری ما در هفته های آینده وجود دارد.نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اواخر این ماه برگزار می شودو می تواند ائتلاف بین المللی گسترده برای تضعیف و شکست داعش سازماندهی شود.

'ندا' به امثال بهزاد نبوی نیاز دارد

عضو حزب منحله مشارکت در گفتگو با روزنامه اعتماد درباره تشکیلات ندای ایرانیان گفت: اینکه یک تعدادی می‌خواهند یک جمعی داشته باشند به لحاظ حق قانونی که اشکال ندارد. ولی از لحاظ وزن سیاسی و اجتماعی کار آنها اصلا با عارف قابل مقایسه نیست. آقای عارف را با آقای خرازی مقایسه نکنید. عارف یک عقبه بروکرات پاکیزه دارد، در افکار عمومی شناخته‌شده است و در میان نخبگان کشور مورد اعتناست. حزب ندا یک جریان سیاسی معتنابه[= قابل توجه] نیست و تا اینجا بیشتر اعلام علاقه چند نفر نه‌چندان هماهنگ به کار سیاسی است. یک سال دیگر دقیق‌تر می‌توان راجع به آن صحبت کرد.

حمیدرضا جلایی پور افزود: یک تشکل سیاسی چندین سرمایه می‌خواهد که اولین آن سرمایه اخلاقی و اجتماعی شخصیت‌های اصلی است. این سرمایه با شعار یا فرصت‌طلبی به دست نمی‌آید و بیشتر با کارنامه کوشش و ایثارگری در راه اصلاح امور کشور به دست می‌آید، آن‌هم بدون منت.

جلایی پور با بیان اینکه 'ندا' به امثال بهزاد نبوی نیاز دارد عنوان کرد: یک تشکل سیاسی نخبه سیاسی آبدیده می‌خواهد که وقتی مثل بهزاد نبوی یک موضوع سیاسی را تحلیل می‌کند اجتماع نخبگان سیاسی آن را جدی بگیرند و گرنه مثل تشکل یک‌شبه آبادگران دوره احمدی‌نژاد می‌شود. تشکل سیاسی سرمایه اجتماعی معتنابه می‌خواهد و سرمایه اجتماعی به راحتی به دست نمی‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها