روزنامه نگار کشته شده به دست داعش تابعیت اسرائیلی داشت

منابع صهیونیستی امروز چهارشنبه اعلام کردن که استفن ساتلف روزنامه نگار کشته شده به دست گروه داعش که گفته می شود آمریکایی است، دارای تابعیت اسرائیلی بوده است.
کد خبر: ۷۱۲۹۴۷
روزنامه نگار کشته شده به دست داعش تابعیت اسرائیلی داشت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، برخی منابع آگاه اسرائیلی گفته اند که دومین خبرنگار آمریکایی که امروز به دست داعش در سوریه کشته شد، دارای تابعیت اسرائیلی نیز بوده است.

این منابع افزوده اند: با هدف حفظ جان این خبرنگار ربوده شده، اطلاعاتی شامل هویت یهودی و تابعیت اسرائیلی او پس از ربوده شدن محفوظ ماند.

گزارش این روزنامه نشان می دهد که ساتلف در سال 2006 دانشجوی دانشگاه شهر هرتزلیا در اسرائیل بود و سپس به شهر فلوریدا در آمریکا بازگشت تا اینکه در سال 2013 مجددا به اسرائیل برگشت و در ماموریتی خبری به سوریه رفت و ربوده شد.

ساتلف 31 ساله روز 4 اوت 2013 ( 13 مرداد 92) در شهر حلب سوریه ربوده شده بود. وی متولد شهر میامی در ایالت فلوریدا و فارغ التحصیل رشته روزنامه نگاری از دانشگاه سنترال فلوریدا بود.

استفن برای هفته نامه های تایم مگزین ، کریستین ساینس مانیتور،​فارین پالیسی و نیز اخیرا برای روزنامه ورلد افرز کار می کرد.

به گزارش یدیعوت آخارونوت، استفن ساتلف به کشورهای مصر، لیبی، سوریه، یمن و ... نیز در جریان تحولات اخیر موسوم به انقلاب های عربی سفر کرده و به زبان عربی نیز کاملا مسلط بود.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه از اعدام دومین خبرنگار آمریکایی مرعوب نشده است گفت: هدف آمریکا این است که داعش دیگر تهدیدی برای منطقه نباشد.

روزنامه دیلی میل نیز نوشت: این خبرنگار پیش از آنکه توسط داعش سر بریده شود از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرده بود.

به نوشته این روزنامه، ساتلاف در ویدئویی که داعش منتشر کرد گفت: «آیا من با جان خود تاوان مداخله شما را می پردازم ؟ آیا من شهروند آمریکا نیستم ؟ میلیاردها دلار از محل درامدهای مالیاتی آمریکا هزینه شده است و هزاران نیرو در درگیریهای قبلی کشته شدند . این جنگ افروزی چه نفعی برای ملت آمریکا خواهد داشت؟»

ساتلاف خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا افزود: «زمانی را به یاد می آورم که اگر وعده بازگشت نظامیان آمریکایی از عراق و افغانستان و نیز تعطیلی زندان گوانتانامو را نداده بودید، نمی توانستید پیروز انتخابات باشید. اکنون به پایان دوره ریاست جمهوری خود نزدیک می شوید و هیچیک از وعده های خود را عملی نکرده اید و با اظهارات فریبنده خود ملت آمریکا را به ورطه جنگ و خونریزی سوق می دهید.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها