آیت الله خاتمی در برنامه دیروز، امروز،فردا مطرح کرد:

وضعیت آیت الله مهدوی کنی وتکلیف ریاست مجلس خبرگان

شانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری با سخنان نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری و اعلام حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۲۶۷۹

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی دیروز در اولین روز این اجلاس با بیان این که خبرگان رهبری جمع جمهوریت و اسلامیت نظام است، گفت: هم اسلامیت و هم جمهوریت نظام وابسته به این مجلس است و به همین دلیل مجلس خبرگان رهبری در هندسه جمهوری اسلامی ایران جایگاه خطیری دارد.

وی همچنین با اظهار تاسف از کسالت آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان، یادآور شد: همه می‌دانیم که جناب آقای مهدوی‌کنی سوابق درخشانی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته است. آیت‌الله مهدوی کنی هم در رکاب امام عظیم‌الشان و هم در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه‌های خطیر و فعالیت‌های علمی و عملی چهره‌ موجه و مقبولی از خود به یادگار گذاشته است.

تحریم‌های جدید نشان داد مذاکره با آمریکا بی‌نتیجه است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گفت‌وگوهای هسته‌ای اشاره کرد و گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند، در مذاکرات با دولت مستکبر آمریکا امیدی نبوده و نیست و در برابر زورگو سخن و مذاکره نتیجه‌ای ندارد و تحریم‌های جدید آمریکا این مطلب را ثابت می‌کند. وی اضافه کرد: البته ما از تیم مذاکره‌کننده حمایت و برای آنان آرزوی توفیق کرده و تاکید می‌کنیم در این مذاکرات باید عزت و اقتدار و استقلال کشور حفظ شود و پیش‌شرط آن دست برداشتن از زورگویی و زیاده‌خواهی و لغو تحریم‌هاست که تجاوزی آشکار به حقوق ملت ماست و البته اهتمام تیم مذاکره‌کننده نیز همین است.

داعش، ساخته نظام سلطه است

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به تحولات منطقه، گفت: آنچه این روزها در سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین ملاحظه می‌شود، این است که استکبار و قدرت‌های شیطانی با همه توان آمده‌اند، اما کار به جایی نبرده‌اند و پیروزی مقتدرانه جهاد اسلامی و حماس در برابر یکی از پنج قدرت برتر نظامی دنیا یعنی اسرائیل خبیث همه شعاعی از مشعل فروزان امامت و ولایت فقیه است که در منطقه و جهان برجسته شده است. وی ادامه داد: این‌که امروز رژیم سفاک و فاسد اسرائیل در نگاه همه جهانیان رژیمی نفرت‌انگیز تلقی می‌شود که از شدت ضعف به کودک‌کشی و نسل‌کشی روی آورده و پس از 50 روز مقاومت و ایستادگی و رشادت افتخارآفرین، مردم مظلوم غزه و مقاومت اسلامی فلسطین پیروز می‌شوند، از برکات غیرقابل انکار انقلاب اسلامی است و خود مقاومت فلسطین نیز به آن اذعان می‌کند.

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: البته نظام سلطه و غرب هرگز دست از دشمنی با ملت‌های مسلمان برنخواهند داشت و هر روز تلاش می‌کنند چراغ بیداری و نظام اسلامی را خاموش کرده و پرچم برافراشته شده نظام سلطه را به زیر بکشند. هاشمی شاهرودی یادآور شد: نظیر آن، طرح شوم ایجاد گروه‌های تکفیری و تجهیز و تسلیح آنان برای تخریب وجهه و چهره نورانی اسلام و تضعیف انقلاب اسلامی در منطقه و جهان است که به اعتراف جاسوسان خودشان، آمریکای جنایتکار و اسرائیل خبیث و انگلیس مکار در طرح شومی به نام لانه زنبور گروه‌های تکفیری را آموزش داده و وارد منطقه کرده‌اند و با جنایت‌های آنها بازار فتنه و اختلاف قومی و مذهبی را گرم کرده‌اند. وی همچنین گفت: آنها تلاش می‌کنند اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را از بین برده و با متوقف کردن بیداری اسلامی، هم چهره اسلام را مشوه کنند و هم چنبره و سلطه مستکبران و دست‌اندازی آنان بر منابع و ثروت منطقه بیشتر شود.نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: فتنه‌های مذهبی، قومی و گروه‌های تکفیری خارج از اسلام همه ساخته و پرداخته دست نظام سلطه و آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب و هم‌پیمانان آنها در منطقه است و این مطلب ضرورت ورود علما و روحانیون شیعه و سنی و دانشمندان و نخبگان جهان اسلام به میدان رویارویی با آنان را بیش از پیش می‌طلبد.

ایران به قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شده است

هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اکنون ایران اسلامی به قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، رژیم غاصب صهیونیستی را درهم کوبیده و اقتدار مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران به قدرت بازدارنده و مستحکمی بدل شده است.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد رادارگریز رژیم صهیونیستی از سوی نیروهای مسلح کشورمان گفت: خبر غرورآفرین اسقاط پهپاد رادارگریز، دوستان را خوشحال و دشمنان را ناامید کرد و به لطف الهی هرگونه تعدی و تجاوز و دست‌اندازی به تمامیت ارضی و کیان انقلاب و منافع نظام با شدت و قوت پاسخ داده خواهد شد. نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین پیروزی غرورآفرین مقاومت را به ملت فلسطین بویژه مردم بی‌دفاع غزه تبریک گفت و اظهار کرد: مقاومت غرورآفرین ملت فلسطین بخصوص مردم بی‌دفاع غزه در برابر صهیونیست‌های روسیاه با حداقل تسهیلات و با تکیه بر نیروی ایمان و همچنین تقدیم بیش از 2000 شهید، 12هزار مجروح و ویرانی خانه‌ها و بیمارستان‌ها و مدارس ایستادگی کردند و یاد شهدای گلگون کفن که بیشتر آنان از زنان و کودکان بودند گرامی می‌داریم و مراتب سپاس خبرگان رهبری از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین حضور چشمگیر و موثر امت حزب‌الله در راهپیمایی‌ها را اعلام می‌کنیم.

تاکید بر همدلی سران قوا

هاشمی شاهرودی ضمن تبریک هفته دولت گفت: دولت خدمتگزار گزارش فعالیت یکساله خود را به ملت بزرگوار ارائه کرد و توفیقات خوبی در زمینه‌های مختلف کسب شده است. او توفیق روز افزون دولت یازدهم را در تحقق اهداف عالیه نظام و منویات رهبر معظم انقلاب از خداوند مسالت کرد. نایب رئیس اول مجلس به همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطوح مدیریت بویژه در قوای سه​گانه توصیه کرد که با تعمیق همدلی و مودت در مسیر پیروی و اجرای کامل رهنمودها و فرامین رهبری قدم بردارند.

هاشمی شاهرودی ادامه داد: رهنمودها و توصیه‌های 15 گانه اخیر رهبر معظم انقلاب که نشأت گرفته از درایت، دقت نظر، اشراف کارشناسی و عالمانه و مدبرانه ایشان است باید سرلوحه کارها قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها