تیم ملی بسکتبال برای راهیابی به دور دوم رقابت‌های جهانی مصمم است

آرزوی صعود با عبور از صرب‌ها

امروز صربستان مقابل آرزوهای بسکتبال ایران در راه صعود به مرحله دوم بازی‌های جهانی بسکتبال قرار گرفته است. شکست این تیم یعنی راه تیم ملی برای راهیابی به جمع 16 تیم برتر جهان 50 درصد هموار شده است.
کد خبر: ۷۱۱۸۹۷

هفدهمین دوره بازی‌های جهانی بسکتبال با امید شکست دادن صربستان و مصر برای تیم ملی بسکتبال آغاز شد و امروز در نخستین گام از فرصت‌های پیش‌رو، ایران به مصاف صربستان می‌رود.هر چند ساشا جورجوویچ، سرمربی جدید صرب‌ها لازمه ثبات را در عبور از مسابقه‌های گروهی با تعیین اولویت‌های رقابت‌های جهانی در اسپانیا می‌بیند.

جورجوویچ بعد از پایان رقابت‌های روز اول درباره تیم ملی ایران گفت: بازی سختی خواهیم داشت. ایران برای به دست آوردن مجوز صعود به دور دوم انگیزه مناسبی دارد و برابر ما به آب و آتش می‌زند.

صرب‌ها در این دوره تئودوسیچ باتجربه را در بازی‌سازی دارند و رادولیجا با 213 سانتی‌متر قامت از امیدهای آنها برای مبارزه با حامد حدادی است. این مسابقه ساعت 18 امروز به وقت تهران برگزار می‌شود.

ایران بازی‌های جهانی بسکتبال را بامداد یکشنبه با دیدار افتتاحیه برابر اسپانیا میزبان رقابت‌ها آغاز کرد و 90 بر 60 مغلوب یکی از مدعیان جام شد. تیم ملی در طول این مسابقه نتوانست از دست برادران گسول در بازی زیر سبدها خلاص شود و حضور حامد حدادی هم‌تیمی سابق مارک گسول در ممفیس، تقابل آسمانخراش‌های دو تیم را جذاب کرده بود. حدادی با 15 ریباند بالاتر از تمامی ریباندرهای روز نخست ایستاد و پــــائو گسول در بخش امتیازآورترین بازیکن با 33 امتیاز بهترین شد.

علاوه بر حامد، ایران بدون پشتوانه لازم در بیشتر موقعیت‌ها چشم به حملات انفرادی مهدی کامرانی و صمد نیکخواه‌بهرامی دوخت و هر چقدر دقایق بازی روبه جلو می‌رفت سنگینی در نوع حرکت بازیکنان مشهود بود.

ممی بچیروویچ، سرمربی اسلوونیایی تیم ملی بعد از بازی با اسپانیا گفت: تیم ایران براساس محاسبات و روی کاغذ، شانس صعود به دور دوم را دارد و باید تلاش کنیم در هر مسابقه برای برد به میدان برویم؛ هر چند فشاری روی ما برای صعود به دور دوم نیست.

خوان آنتونیو اورنگا، سرمربی تیم ملی اسپانیا با اشاره به حضور سِرجیو ایباکا و فیلیپه رِیس روی نیمکت گفت: توزیع زمان بازی در بین بازیکنان با هم متفاوت است و من در این دیدار ترجیح دادم به بازیکنان اصلی تیم، بازی بیشتری بدهم. ایران در نیمه اول مشکلاتی را در دفاع برای ما بوجود آورد که در نیمه دوم این مشکل را برطرف کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها