چه کسانی مشمول کاهش ساعات کاری می‌شوند؟

«کاهش ساعت کار زنان» در دستور کار مجلس

رییس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان و پیشگیری از معلولیت‌ها از احتمال بررسی لایحه کاهش ساعت کاری بانوان کارمند دارای شرایط خاص در مهر ماه جاری در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۱۳۰
احتمال کاهش ساعت کاری برخی بانوان در مهر ماه

جام جم سرا: فاطمه آلیا با بیان این‌که به احتمال زیاد لایحه کاهش ساعت کاری بانوان کارمند با شرایط خاص در مهرماه سال جاری با اولویت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد،‌ گفت: براساس ماده 104 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در صورتی که بیش از 50 نفر از نمایندگان مجلس طرح یا لایحه‌ای را امضاء کرده باشند موضوع مربوطه با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.


به نقل از ایسنا، وی افزود: لایحه‌ای که از سوی دولت ارائه شده در مورد کاهش ساعت کاری زنانی است که به نوعی با مشکلات خانواده بیش از دیگران روبرو هستند. مانند این‌که همسر آنها دارای بیماری بوده که نیاز به مراقبت دارد و یا مادرانی که فرزند زیر شش سال و یا معلول دارند.

به گزارش جام جم سرا، نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: براساس پیشنهاد دولت ساعت کاری افراد واجد شرایط این لایحه از 44 ساعت به 36 ساعت باید کاهش پیدا کند و یک ساعت در روز را بتوانند از مرخصی ساعت استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
هانا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
۰
۰
با سلام چرا زودتر به ادارات ابلاغ نمیكنند تا كمی از مشكل ما مادران شاغل كم شود خصوصا در ادرات بهزیستی كه دم از پیشگیری
از اسیبهای اجتماعی و خانوادگی میزنن. چرا از تصویب یك قانون تا اجرایی شدن ان اینهمه فاصله وجود دارد چرا كسی صدای ما زنانیكه در سخترین شرایط در محرومترین مناطق مشغول بكاریم را نمیشنود شما را بخدا زودتر این طرح را اجرایی كنید با تشكر
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
۰
۰
3 سال است حرف كاهش ساعات كار زنان با شرایط خاص را می زنند پس كی اجرا می شود نمایندگان كی از دعواهای جناحی خود دست برمی دارنند و كا رمی كنند همش شعار شعار ........

نیازمندی ها