مردی که با فریب متقاضیان سفر به کشور‌های اروپایی، به آنها ویزای جعلی می‌فروخت از سوی ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۷۱۰۹۸۵

به گزارش پلیس آگاهی تهران، اوایل مرداد امسال مردی با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: پسرم قصد ادامه تحصیل در اروپا را داشت، اما نتوانست ویزا بگیرد. او هنگام رفت و آمد به سفارتخانه یک کشور اروپایی با مردی آشنا شد و با دریافت ویزای شینگن 30 میلیون تومان به او پرداخت کرد.

وی اضافه کرد: مدتی بعد فرزندم با ویزایی که مرد غریبه برایش تهیه کرده بود به اروپا رفت،اما یک ماه از او خبری نشد. پس از پیگیری متوجه شدیم فرزندم به دلیل ارائه ویزای جعلی از سوی پلیس کشور اروپایی دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد.

پس از پیگیری‌های مداوم توانستم مقدمات آزادی فرزندم را فراهم کنم و اکنون از مرد کلاهبردار شکایت دارم.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار فراری آغاز شد. در ادامه مرد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از همان فرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

ماموران اطراف سفارتخانه‌هایی را که متهم فراری تردد می‌کرد، زیر نظر گرفتند و چند روز پیش او را در یک قدمی کلاهبرداری دیگر دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی در بازجویی به کلاهبرداری از فرزند شاکی اعتراف کرد و گفت: سوژه‌ها را شناسایی و دوستم امیر ویزاهای جعلی را تهیه می‌کرد و به این روش از مردم کلاهبرداری می‌کردیم.

سرهنگ افشار احسانی فر، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: پس از دستگیری متهم، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از مرد شیاد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده‌اند که در این ارتباط تحقیقات تکمیلی از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایم وی و نیز شناسایی همدست او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها