مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور گفت: برخی شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای مرجع اصلی تبلیغات کالاها و خدمات غیراستاندارد پزشکی هستند.
کد خبر: ۷۱۰۱۰۵

دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده، با اشاره به تبلیغات غیرواقعی پزشکی در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای اظهار کرد: این تبلیغات غیرواقعی تا حدی است که بتازگی درخصوص درمان دیابت تیپ 2 در کشور ترکیه مطالبی خلاف واقع ارائه می‌شود که جنبه تجاری داشته و به تمام بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.

دکتر نیلفروش‌زاده بیان کرد: این روش با وجود این که روش استانداردی در درمان بیماران دیابتی که چاق هستند، محسوب می‌شود ولی در درازمدت اثربخشی آن کاهش یافته و بیمار به درمان قبلی برمی‌گردد همچنین این روش بیش از 20 سال است در دنیا انجام می‌شود و در ایران نیز از سوی پزشکان حاذق در تهران و برخی شهرستان‌ها انجام می‌شود، بنابراین لزومی به صرف هزینه هنگفت برای مسافرت و انجام جراحی نیست.

وی تصریح کرد: در این شرایط از مراکز علمی و تحقیقاتی کشور انتظار می‌رود پاسخ مناسبی به این نوع جریانات غیرعلمی دهند و خدمات و توان علمی بالای خود را در سطح کشور و منطقه معرفی کنند.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تاکید بر بالا بودن توان علمی پزشکان ایرانی خاطرنشان کرد: فناوری‌های سلامت و مهارت‌های بالینی پزشکان ایرانی در سطح بسیار بالایی است به طوری که در بسیاری از رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی به عنوان مرجع در سطح منطقه مطرح هستند و براساس آخرین طبقه‌بندی اسکوپوس، رتبه ایران در پزشکی چهار پله بالاتر از ترکیه است.

دکتر نیلفروش‌زاده بیان کرد: در حوزه جراحی‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، پیوند اعضا و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج برجسته‌ترین استادان ایرانی را داریم به نحوی که بسیاری از بیماران منطقه برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

آدامس بدون قند درمان خشکی دهان

یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد با بیان این‌که جویدن آدامس بدون قند راه‌حل درمان خشکی دهان است، گفت: جویدن آدامس سبب تولید بزاق و تحریک بیشتر آن می‌شود که می‌تواند در درمان خشکی دهان نقش مهمی داشته باشد.

دکتر ناصر ابراهیمی دریانی در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: مصرف زیاد میوه و سبزیجات و مایعات، بخصوص آب و غذاهای غنی شده از فیبر گیاهی نیز در جلوگیری از این بیماری موثر است.

وی ادامه داد: ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند دیابت، افزایش قند خون و پارکینسون نیز که علامت بارز آن خشکی دهان و چشم است، موجب دفع بیش از حد آب بدن و تشدید خشکی دهان بیمار می‌شود. بالارفتن سن به خودی خود نمی‌تواند علت مهمی برای خشک شدن دهان باشد، اما اغلب افراد مسن به علت درمان‌های پزشکی و مصرف انواع داروها دچار خشکی دهان می‌شوند. البته با مراجعه به پزشک و تغییر در مقدار دارو و جایگزین کردن دارو با داروی دیگر می‌توان از افزایش روند این بیماری جلوگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها