همزمان با ادامه مذاکرات غیرمستقیم میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی در مورد برقراری آتش‌بس در غزه، یک منبع حماس روز گذشته اعلام کرد پیشرفت مهمی در مذاکرات غیرمستقیم رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در زمینه برقراری آتش بس پایدار در غزه حاصل شده است.
کد خبر: ۷۰۹۶۸۸

به گزارش واحد مرکزی خبر، این منبع که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با شینهوا اعلام کرد این پیشرفت جدید ممکن است به اعلام توافق‌نامه آتش‌بس در چند ساعت آینده منجر شود. این منبع گفت: توافق‌نامه جدید مبتنی بر اصول و شرایط توافق‌نامه آتش بس سال 2012 خواهد بود که مصر میانجی آن بود. به گفته این منبع، طرف فلسطینی این توافق‌نامه را پذیرفته است، اما منتظر پاسخ اسرائیل است. البته بر اساس این گزارش، توافق اولیه توسط طرف اسرائیلی نیز صورت گرفته است.

در همین حال، شبکه المیادین از برخی مفاد مورد توافق گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برای اجرای آتش بس در غزه خبر داد. برخی از مفاد مورد اشاره المیادین عبارت است از: آتش بس متقابل، بازگشایی معابر و آغاز بازسازی و آزادی صیادی دریایی در فاصله شش مایل دریایی در مرحله نخست و افزایش این محدوده به 12 مایل دریایی. بقیه مفاد مورد مذاکره یک ماه پس از آغاز آتش بس مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته نیز به حملات خود علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه داد و در همین راستا به اردوگاه عسکرالقدیم در شرق نابلس یورش برد. همچنین هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل موشکی را به جبالیا در شمال غزه شلیک کرد که باعث شهادت یک مادر فلسطینی و چهار فرزندش شد. به این ترتیب آمار شهدای غزه به 2123 نفر و مجروحان به ۱۰۸۷۰ نفر رسید.

همچنین دیروز خبرگزاری تسنیم از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی اسرائیل در غزه از سوی القسام خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها