بعضی وقت‌ها با کمی ذوق و حوصله می‌توان کار جدیدی را شروع کرد؛ کاری که هم محیط خانه را عوض کند و هم حس و حال دیگری به ما بخشد. اگر شما هم به دنبال چنین کارهایی هستید، بد نیست پیشنهادهای زیر را امتحان کنید.
کد خبر: ۷۰۹۶۰۳
سلیقه ​به خرج دهیم

شیشه‌های میوه‌ای

یکی از وسایلی که در تمام آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود، شیشه‌های مواد غذایی مانند سس، رب و... است. البته به طور معمول این شیشه‌ها پس از خالی شدن هم به کمک خانم‌های خانه‌دار می‌آید، چون خانم‌های ایرانی برای جا دادن حبوبات، مغزها و... دوباره از آنها استفاده می‌کنند، اما با کمی ذوق و خلاقیت می‌توانید ظاهر جدید و البته متفاوتی به این شیشه‌ها بدهید و آنها را به یک سرویس زیبا، جذاب و نو تبدیل کنید.

این هم مهم نیست که شیشه متعلق به کدام یک از مواد غذایی باشد، چون شما از تمام شیشه‌ها می‌توانید استفاده کنید. طرح و رنگ این شیشه‌های جدید، از میوه‌ها گرفته شده است، پس ابتدا باید شیشه را رنگ کنید. برای مثال یک شیشه را قرمز کرده تا بتوانید آن را شبیه یک سیب تزئین کنید. وقتی تمام سطح شیشه را رنگ زدید اجازه دهید کار کاملا خشک شود؛ بعد از خشک شدن، رنگ‌آمیزی سطح شیشه را یک بار دیگر با دقت بررسی کنید تا جایی بدون رنگ نمانده باشد.

در صورتی که احساس کردید یک دست رنگ کم است می‌توانید کار را چند دست رنگ کنید تا کاملا مورد پسندتان قرار گیرد. همچنین می‌توانید در رنگ زدن از سایه روشن هم استفاده کنید که البته این کار به میزان هنر و تبحر شما در رنگ‌آمیزی بستگی دارد. پس از شیشه، نوبت به در آن می‌رسد؛ در را هم باید رنگ کنید.

البته برای در رنگ سبز را انتخاب می‌کنیم. روی درها ممکن است نام کارخانه یا محصول نوشته شده باشد، پس لازم است چند دست رنگ بخورد تا کاملا یکدست شود. حالا به یک تکه چوب یا وسیله‌ای شبیه چوب احتیاج دارید که به عنوان ساقه از آن استفاده کنید. ممکن است اگر در وسایل قدیمی کمی جستجو کنید بتوانید چیز مناسبی برای این کار پیدا کنید. اگر هم پیدا نشد، می‌توانید از در خمیر دندان یا سایر وسیله‌هایی با این اندازه استفاده کنید، آنها را رنگ قهوه‌ای بزنید و در جایی قرار دهید تا خشک شود. حالا به کاغذ رنگی یا مقوای رنگی احتیاج دارید. این کاغذ را که باید سبز رنگ باشد، به صورت برگ برش دهید و با پشت چاقو روی برش‌ها را خط بیندازید تا بیشتر شبیه برگ شود. البته می‌توانید از برگ‌های مصنوعی هم استفاده کنید. مزیت برگ‌های مصنوعی نسبت به برگ‌های کاغذی این است که می‌توانید آنها را بشویید. حالا برگ‌ها را روی در شیشه بچسبانید و ساقه را وسط آنها نصب کنید.

مریم اسدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها