تشدید حملات مقاومت به اراضی اشغالی

پس از شهادت سه نفر از مقامات عالی‌رتبه گردان‌های قسام به دست نیروهای صهیونیست در صبح پنجشنبه، نیروهای مقاومت جمعه شب و صبح دیروز حملات خود علیه مناطق مختلف اراضی اشغالی را تشدید کردند.
کد خبر: ۷۰۸۷۸۷
تشدید حملات مقاومت به اراضی اشغالی

به گزارش ایلنا، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند دو موشک مبارزان فلسطینی به شهرک یهودی‌نشین «اشکول» و یک موشک دیگر به شهرک یهودی‌نشین «سدوت هنیغف» اصابت کرد. بر اثر اصابت موشک نیروهای مقاومت به شهرک «سدوت هنیغف»، آتش‌سوزی مهیبی در این شهرک به وقوع پیوست. رسانه‌های اسرائیلی از به صدا در آمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های یهودی‌نشین «ناحل عوز» و «علومیم» خبر دادند. همچنین شهرک صهیونیست‌نشین «یادمردخای» با دو موشک 107 و شهرک صهیونیست‌نشین «حولیت » با دو خمپاره 120 نیروهای مقاومت هدف قرار گرفت.

این نیروها پایگاه «العین الثالثه» را با سه خمپاره 120 هدف قرار دادند. بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت شهرک‌نشینان العین الثالثه به علت شدت حملات موشکی گروه‌های مقاومت، مهاجرت از این منطقه را آغاز کردند. همچنین گردان‌های قسام پایگاه نظامی «صوفا» را با سه گلوله خمپاره 120 میلی‌متری هدف قرار داد. در همین حال گزارش شده که به دلیل شدت حملات موشکی گردان‌های قسام، آژیر خطر در شهرک‌های «نیریم» و «عسقلان» به صدا درآمد.

بر اثر اصابت یکی از همین موشک‌ها در یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب اراضی اشغالی یک کودک چهار ساله اسرائیلی کشته شد. این حمله با واکنش شدید نیروهای صهیونیست روبه‌رو شد. در همین راستا، سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نقل از او در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت حماس بابت مرگ این کودک بهای سنگینی خواهد پرداخت. در همین حال، مقامات اسرائیلی می‌گویند فقط روز جمعه حدود ۸۰ راکت از سوی غزه شلیک شده است. یکی از این راکت‌ها به کنیسه‌ای در شهر اشدود واقع در جنوب این کشور اصابت کرده و به مجروح شدن سه نفر انجامیده است. ارتش اسرائیل به زخمی شدن دو نظامی خود در حمله موشکی مبارزان فلسطینی از نوار غزه اذعان و تاکید کرد حال یکی از آنها وخیم است.

در مقابل، نیروهای صهیونیست نیز روز گذشته به حملات هوایی خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند. در همین زمینه، منابع پزشکی فلسطینی از افزایش شمار شهدای حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز غزه خبر دادند و اعلام کردند در این حمله پنج نفر از اعضای یک خانواده از جمله دو زن و دو کودک شهید شدند. در همین حال، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 2097 نفر و تعداد مجروحان این تجاوزات به 10560 نفر افزایش یافت.

ادامه مذاکرات برای آتش‌بس

در بحبوحه این درگیری‌ها، تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس ادامه دارد. در همین راستا، جمعه شب محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دوحه رفت و با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس و امیر قطر دیدار کرد. مشعل در این دیدار بر سر آتش‌بس در نوار غزه با محمود عباس توافق کرد. براساس این گزارش دو طرف در مورد راه‌های اجرایی شدن بندهای توافق آتش‌بس که قرار است بزودی از سوی قاهره اعلام شود به بحث نشسته‌اند.

محمود عباس پس از دیدار با مشعل به قاهره رفت تا در مورد آتش‌بس با مقامات مصری دیدار و گفت‌وگو کند. وی روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک خود با سامح شکری، وزیر خارجه مصر اعلام کرد: به‌منظور پایان جنگ و خونریزی در غزه باید به فکر یک راه‌حل نهایی به‌طور واضح در سریع‌ترین زمان ممکن باشیم. وی گفت: هدف من از این سفر از سرگیری مذاکرات در اولین فرصت بود و در این زمینه با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر درخصوص چارچوب راه‌حل نهایی مذاکرات به توافق رسیده‌ایم.

عباس گفت: بقیه مسائل مورد اختلاف را می‌توان بعد از برقراری آتش‌بس مطرح کرد. اکنون آنچه برای ما مهم است توقف فوری خونریزی‌ها و آغاز حمایت انسانی و بازسازی غزه است. وی با بیان این‌که طرح مصر تنها پیشنهاد مطرح شده از سوی کشورها درخصوص آتش‌بس بود، گفت: حماس هیچ مخالفتی با نظارت مصر بر آتش‌بس ندارد و اکنون هیچ مانعی در بازگشت حماس به مذاکرات آتش‌بس نیست.

در همین راستا، خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی و عضو گروه مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره در اظهاراتی گفت: در صورتی که مقامات مصری به صورت رسمی و برای تحقق درخواست‌های مقاومت از هیات فلسطینی دعوت کنند برای رفتن به قاهره و از سرگیری مذاکرات مانعی وجود ندارد.

اظهارات خالد مشعل درباره سه نوجوان اسرائیلی

خالد مشعل، رهبر سیاسی حماس در مصاحبه‌ای با یاهو نیوز، هرگونه مقایسه این جنبش با تروریست‌های داعش را رد کرد. خالد مشعل با متهم کردن اسرائیل ادامه داد: سوال اینجاست که چه کسی غیرنظامیان را می‌کشد. در جریان حملات اسرائیل به غزه بیش از 15 خبرنگار کشته شدند.

رهبر سیاسی حماس برای نخستین بار اذعان کرد اعضای این جنبش و نه رهبری سیاسی آن، در قتل سه نوجوان اسرائیلی در کرانه باختری که ژوئن سال جاری میلادی صورت گرفته، دست داشتند اما او از این اقدام به‌عنوان یک عملکرد مشروع علیه اشغالگری غیرقانونی اسرائیل دفاع کرد. وی ادامه داد: ما از قبل درباره چنین اقدامی از جانب اعضای حماس آگاه نبودیم، اما می‌دانیم که مردم رنجدیده تحت اشغالگری و سرکوب هرگونه اقدامی را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول حماس در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای حماس مستقیما در ربودن این سه نوجوان اسرائیلی دست داشتند یا خیر، گفت: ما درباره این اعترافات و اظهارنظرهای مطرح شده ناشی از تحقیقات اسرائیلی‌ها آگاهیم، اما رهبری سیاسی حماس از جزئیات آن باخبر نیست. ما بعدا در مورد این مسأله مطلع شدیم. دیدگاه ما این است که سربازان و شهرک‌نشینان کرانه باختری متخاصم هستند و با این اشغالگری و سرقت زمین‌های فلسطینیان به صورت غیرقانونی در این مکان ساکن هستند و مقاومت، حق فلسطینیان است.

newsQrCode
برچسب ها: فلسطین اسرائیل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها