به دنبال انتشار خبر جابه‌جایی مدیریتی در دستگاه قضایی از سوی سخنگوی این قوه، خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت که رئیس قوه قضاییه در احکامی جداگانه تغییرات عمده در دستگاه قضایی را ابلاغ کرد و به این ترتیب مسئولیت‌های رئیسی و محسنی اژه‌ای جابه‌جا شد و محسنی اژه‌ای به سمت معاون اول قوه قضاییه و رئیسی به سمت دادستان کل کشور منصوب گردید و کریمی هم رئیس دیوان عالی کشور شد.پیش از این خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، خبر دیگری درباره این جابه‌جایی‌ها داده بود که تائید نشد. خبرهایی که دیروز از جابه‌جایی مدیریتی در دستگاه قضایی منتشر شد هنوز رسما تائید نشده، با این حال خبرگزاری ایسنا نوشته است که جلسه تودیع و معارفه رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضاییه، یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۰۷۹۹۶

احضار سفیر فیلیپین به وزارت خارجه

ابراهیم رحیم‌پور، معاون وزیر خارجه دیروز در ارتباط با مرگ مشکوک پرویز خاکی، ایرانی دربند در مانیل، ادوارد منز، سفیر فیلیپین در ایران را به وزارت امور خارجه احضار کرد. به گزارش ایسنا، وی در این دیدار اعتراض شدید کشورمان را به دولت فیلیپین درخصوص رفتار نامناسب و خارج از موازین بین‌المللی با پرویز خاکی در زندان آن کشور عنوان کرد.لازم به یادآوری است که پرویز خاکی به درخواست دولت آمریکا و با هدف استرداد به این کشور از سوی مقامات قضایی فیلیپین دستگیر شد. وی یکی دیگر از قربانیان اقدامات ضدحقوق بشری علیه شهروندان ایرانی است که به اتهامات واهی دستگیر و پس از ماه‌ها تحمل بیماری‌های سخت در یک بازداشتگاه در مانیل جان سپرد.

تائید محکومیت زندان نویسنده روزنامه بهار

حکم پرونده علی‌اصغر غروی، نویسنده مقاله روزنامه توقیف شده «بهار» مبنی بر شش ماه حبس از سوی شعبه 32 دیوان عالی کشور تائید شد. فریده غیرت، وکیل مدافع غروی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: غروی تاکنون یک‌سوم محکومیت خود را گذرانده است.

روزنامه بهار اول آبان سال گذشته مقاله‌ای را با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی و یا الگوی ایمانی؟» منتشر کرد و به دنبال آن ششم آبان ماه با حکم هیات نظارت بر مطبوعات، روزنامه بهار توقیف شد و نویسنده مقاله در این روزنامه هم نوزدهم آبان ماه 1392در اصفهان احضار و بازداشت و پس از دو ماه بازداشت موقت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

نیلی جایگزین نجفی می‌شود؟

با انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پست دبیری ستاد امور هماهنگی اقتصادی دولت هم با اما و اگر مواجه شده است. خبرگزاری مهر در این باره نوشته است: بعید به نظر می‌رسد نجفی که به دلیل بیماری چند ماه قبل از معاونت ریاست جمهوری کنار رفته بود، همزمان سرپرستی وزارتخانه بسیار مهم علوم و دبیری ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت را عهده‌دار باشد. به گزارش این خبرگزاری، دبیری ستاد هماهنگی امور اقتصادی یا به علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد می‌رسد یا مسعود نیلی.

نگرانی اسرائیل، ایران است نه حماس

سانتوروم، سناتور پیشین آمریکایی گفته است: مهم‌ترین موضوع نگران‌کننده برای اسرائیل، برنامه هسته‌ای ایران است. به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه نیوز مکس آمریکا، او افزوده است: حماس نه، بلکه ایران و برنامه هسته‌‌ای آن مهم‌ترین موضوع نگران‌کننده برای اسرائیل است و این واقعیت وجود دارد که دولت اوباما در برابر این کشور طفره می‌رود و این سبب می‌شود ایران به توسعه برنامه غنی‌سازی اورانیوم و برنامه موشکی خود ادامه دهد.

پاسخ افخم به ماری هارف

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، به لغو برخی تحریم‌ها در پی توافق اولیه با کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در گفت‌وگوها برای توافق جامع، لغو تمام تحریم‌ها را دنبال می‌کند. به گزارش ایرنا، وی همچنین سفر آمانو را سازنده خواند و تاکید کرد: امیدواریم آژانس مانع تاثیرگذاری سیاسی شود. او با اشاره به اعتراضات مردم آمریکا در شهر فرگوسن و در واکنش به اظهارات ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره عدم دخالت ایران در امور داخلی این کشور تصریح کرد: آمریکا به کنوانسیون منع اشکال تبعیض نژادی پایبند باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها