سه کارمند یک شرکت خودروسازی که با دستکاری در حساب‌های شرکت، 350 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، از سوی پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۰۷۵۲۵

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش نماینده حقوقی یک‌شرکت خودروسازی با حضور در پلیس آگاهی فرودگاه مهر آباد تهران و اعلام شکایتی عنوان کرد: هنگام بررسی حساب‌های شرکت متوجه شدیم چک‌هایی که متعلق به‌مشتریان یکی از نمایندگی‌های فروش بوده ، نقد شده اما مبالغ آن به حساب شرکت واریز نشده است.

با تشکیل پرونده در شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد ، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان این کلاهبرداری آغاز شد تا این که ماموران ردپای سه نفر از کارکنان مالی شرکت را در ارتباط با این ماجرا به دست آوردند. با اعزام ماموران به محل،‌ آنها متوجه شدند متهمان چند روزی است مرخصی گرفته و در محل کارشان حاضر نشده‌اند. با اطلاعات به دست آمده، سرانجام ماموران، متهمان را بازداشت کردند.

اعتراف

سه کارمند متخلف با انتقال به پلیس آگاهی اظهارات متناقضی بیان کردند و هرکدام سعی می‌کرد دیگری را مقصر ماجرا اعلام کند؛ اما در ادامه تحقیقات به کلاهبرداری 350میلیون تومانی اعتراف کردند.

یکی از متهمان درباره نحوه این کلاهبرداری گفت: زنی که کارمند یکی از نمایندگی‌ها بود، اطلاعات خریدارانی را که بخشی از پول خودرو را به صورت چک ارائه کرده بودند در اختیار من و دو همدستم قرار می‌داد. ما هم با آنها تماس گرفته و مجبورشان می‌کردیم هر چه سریع‌تر به جای چک‌ها‌ی ارائه‌شده پول نقد واریز کنند و به آنها می‌گفتیم درغیر این صورت قراردادشان باطل می‌شود.

متهم اضافه کرد: با این ترفند پول‌ها را می‌گرفتیم و به حساب خودمان منتقل و بخشی را نیز به حساب زنی که همدستمان بود، واریز می‌‌کردیم. بعد با سندسازی حساب‌های شرکت را دستکاری می‌کردیم.

در پی اعتراف متهم، دو همدستش نیز در ادامه بازجویی‌ها، گفته‌‌های او را تائید کردند و جرایمشان را پذیرفتند.

در مرحله بعدی تحقیقات، زن کارمند نیز تحت تعقیب قرار گرفت و پس از دستگیری به همدستی با سه متهم دیگر اعتراف کرد.

با صدور قرار قانونی برای متهمان ، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها