بزرگداشت 3 هنرمند در جشنواره فیلم‌های ویدئویی

در شرایطی که از روز شنبه جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران (یاس) آغاز به کار می‌کند، مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری از بزرگداشت سه هنرمند در مراسم افتتاحیه و اضافه‌شدن سه بخش مسابقه آثار پویانمایی، اقلام تبلیغی و طرح و ایده فیلمنامه به این رویداد خبر داد.
کد خبر: ۷۰۷۴۴۵

به گزارش جام‌جم، حسین مسافرآستانه روز گذشته در نشست رسانه‌ای دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران (یاس) درباره تغییرات این دوره از جشنواره نسبت به دوره پیشین سخن گفت و افزود: ما با علم به این‌که از نظر فرهنگی با طیف‌های سنی مختلف از کودک تا بزرگسال مواجه هستیم، سعی کردیم از امسال با افزودن بخش پویانمایی به این جشنواره هم انگیزه تولید را در میان سازندگان انیمیشن افزایش دهیم و هم معیار و ضابطه‌ای در این زمینه ایجاد کنیم.

مدیرعامل موسسه‌رسانه‌های تصویری درخصوص دو بخش جدید دیگر این رویداد هم توضیح داد: مواد تبلیغی و اطلاع‌رسانی در شبکه نمایش خانگی بسیار حائز اهمیت است و ما برخلاف سینما با همه نوع سلیقه کار داریم. بنابراین تاکید ما این است که طراحان و گرافیست‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی‌شان، هنر و هنرمند را هم حفظ کنند. بنابراین حس کردیم اضافه شدن این بخش به‌جشنواره‌ رسانه‌های تصویری ضرورت دارد.

او ادامه داد: درخصوص فیلمنامه و فیلم‌ها هم همواره انتقاداتی به موسسه وارد بود که تلاش کردیم با افزودن بخش طرح و ایده فیلمنامه به فیلمنامه‌نویسان جوان امکان و انگیزه‌ای برای فعالیت و شناخته شدن بدهیم.

مسافرآستانه برگزاری همزمان دومین جشنواره فیلم یاس در تهران و شهرستان آمل استان مازندران را یکی از گام‌های سازمان سینمایی برای تمرکززدایی دانست و گفت: نظر سازمان سینمایی و موسسه رسانه‌های تصویری این است که فعالیت‌های سینمایی را به شرط فراهم آوردن شرایط و بستر مناسب در استان‌ها به سراسر کشور تعمیم بدهد. این برگزاری همزمان گرچه با ریسک و خطرپذیری همراه است و حالت آزمون و خطا را دارد، اما در صورت پیگیری و موفقیت برای مدیران استانی زمینه پذیرش بیشتری را در عرصه تولید فراهم می‌کند تا آنها بتوانند جوانان شهرستانی را در روند ورود به‌سینمای حرفه‌ای حمایت کنند. مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری درخصوص برپایی جشنواره فیلم‌های ویدئویی یاس هم بیان کرد: حوزه شبکه نمایش خانگی چنانچه درست عمل کند می‌تواند در ارتقای سلایق فرهنگی جامعه نقشی بسزا و تعیین‌کننده داشته باشد. این حوزه به قدری به لحاظ فرهنگی و محتوایی و شکلی و ساختاری دارای اهمیت است که باعث شده در سیاست‌های کلان سینمایی همواره به آن فکر شود و راهکاری برای آن در نظر گرفته شود. یکی از این تدبیرها برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس است.

دبیر دومین جشنواره فیلم یاس درباره عنوان بین‌المللی این رویداد نیز اظهار کرد: درست است که این جشنواره ضوابط بین‌المللی ندارد، اما ظرفیت آن را دارد، به همین دلیل باید دبیرخانه‌ای داشته باشیم که در طول سال و برای خرید و فروش آثار با شرکت‌های خارجی ارتباط داشته باشد.

صحبت‌های حسین مسافرآستانه در حالی مطرح شد که قرار است در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس از سعید پورصمیمی، چنگیز جلیلوند و فاطمه گودرزی، سه هنرمند عرصه سینما و تلویزیون به پاس یک عمر فعالیت هنری قدردانی شود.

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس اول تا ششم شهریور ماه به طور همزمان در تهران و آمل برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها