مدیرکل دفتر آمار، جمعیت و اطلاعات مهاجرتی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: استان‌های البرز، تهران، مازندران، اصفهان و گیلان دارای کمترین میزان باروری در کشور است.
کد خبر: ۷۰۷۱۶۷

علی‌اکبر محزون افزود: در سال 65 حدود ده میلیون و 500 هزار نفر از زنان کشور در سن باروری بودند که اکنون به 23 میلیون و 300 هزار نفر رسیده‌اند، در حالی که نرخ موالید به نصف رسیده است.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر رشد موالید حدود 4.1 درصد بوده و یک میلیون و 471 هزار و 834 موالید در سال 92 به ثبت رسیده است. محزون به ایرنا گفت: افزایش نسبی موالید در استان‌های کشور وجود داشته، اما دو استان خراسان رضوی با رشد 9.7 درصد، سیستان و بلوچستان با رشد 7.3 درصد بیشترین رشد موالید را داشته‌اند، بنابراین باید به تفاوت‌های منطقه‌ای برای افزایش جمعیت دقت کرد.

محزون با اشاره به دو سرشماری انجام شده طی پنج‌سال اخیر تصریح کرد: سهم جمعیت جوان پانزده تا بیست و نه ساله از 35.4 به 31.5 درصد کاهش یافته است، بنابراین در یک قدمی سالمندی قرار گرفته‌ایم.

به گفته وی، 86 درصد مردان در بیست و سی‌وچهار سالگی ازدواج می‌کنند و 85 درصد زنان در پانزده تا بیست و نه سالگی در کشور ازدواج می‌کنند. محزون عنوان کرد: همچنین پنج میلیون و 570 هزار مرد و پنج میلیون و 670هزار زن در سن ازدواج قرار دارند، اما هرگز ازدواج نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها