روز یکشنبه یکی از پرکارترین روزهای نیروی هوایی ارتش سوریه از زمان آغاز بحران این کشور بود، زیرا طی این روز نیروی هوایی ارتش سوریه 122 عملیات را به‌اجرا گذاشت که 43 مورد آن علیه مقرهای گروه تکفیری «داعش» بود.
کد خبر: ۷۰۷۰۷۰

به گزارش فارس، گروه تکفیری داعش با تائید این حملات از هلاکت «یحیی السام»، فرمانده میدانی این گروه تکفیری در یکی از مناطق دیرالزور خبر داد. 43 عملیات نیروی هوایی ارتش به مواضع و محل‌های تجمع گروه تکفیری داعش در مناطق ریف شرقی و غربی، دیرالزور و رقه انجام شد. گفته می‌شود از این مجموع، 26 عملیات در رقه انجام گرفته است.

همچنین نیروی هوایی ارتش سوریه عملیات‌هایی را نیز علیه مواضع داعش در شهر الطبقه و مناطق و شهرک‌های آن در ریف استان رقه به اجرا گذاشت. شبکه تلویزیونی العالم با انتشار این خبر گفت در اطراف فرودگاه نظامی الطبقه استان رقه، 30 نفر از تروریست‌های این گروه به هلاکت رسیده‌اند.

در یک خبر دیگر، منابع میدانی سوری از موفقیت ارتش سوریه در تسلط بر تپه استراتژیک «خان طومان» و پیشروی چشمگیر در محور شهرک‌ خان طومان و تسلط بر کوی «الشرقی» در ریف حلب خبر دادند.

روزنامه لبنانی الاخبار در تحلیلی درباره این پیشرفت‌ها نوشت اگر دولت سوریه در نبردهای زمینی موفقیتی به دست‌نیاورد، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد و مذاکره با تروریست‌ها هیچ سودی نخواهد داشت. به نوشته این روزنامه، گسترش داعش در عراق و سوریه سطح پیش‌بینی‌های سیاسی را پایین آورده و سطح رویکردهای نظامی یا مسائل مربوط به آن را بالا برده است. نام‌های مخالفان خارجی دیگر شنیده نمی‌شود. لذا نقش دولت سوریه فقط اداره امور به نحوی است که با عملیات نظامی همسو باشد و مخالفان داخلی را به بازگشت و تحکیم آشتی داخلی تشویق کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها