فیلم «شهر موش‌ها 2» از فردا به طور همزمان در تهران و شهرستان‌ها اکران می‌شود

عطاران جایش را به موش‌ها می‌دهد

روز گذشته پس از رونمایی فیلم «شهر موش‌ها2» در حضور اهالی رسانه که با افتتاح مجتمع سینمایی بزرگ کوروش همراه بود، جدیدترین اثر سینمایی مرضیه برومند از فردا اکران گسترده خود را در سراسر کشور آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۷۰۷۰۵۸

به گزارش جام‌جم، انتظار بچه‌های دیروز و آنها که امروز خود به مردان و زنانی میانسال تبدیل شده‌اند، بالاخره بعد از 30 سال به پایان می‌رسد و آنها از فردا می‌توانند بار دیگر ماجراهای شهر موش‌ها را دنبال کنند و ببینند که عروسک‌های محبوبشان چون کپل، دم باریک، گوش دراز و نارنجی چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند و چه حال و روزی دارند.

از سوی دیگر بچه‌های امروز هم با این‌که خاطره‌ای از آن اثر قدیمی و کلاسیک ندارند، با توجه به ساخت اثری جذاب و سرگرم‌کننده و عروسکی می‌توانند امیدوار باشند با تماشای این اثر صاحب خاطره‌ای زیبا شوند. «شهر موش‌ها2» گرچه داستان تازه‌ای دارد و اثری جدید و مستقل محسوب می‌شود، اما بر پایه سریال موفق «مدرسه موش‌ها» و فیلم «شهر موش‌ها» شکل گرفته و تولید شده است.

ابتدای دهه60 بود که سروکله موش‌های بامزه و پرماجرا در تلویزیون پیدا شد. «مدرسه موش‌ها» به کارگردانی مرضیه برومند، بخشی از یک جنگ ده قسمتی با هدف تشویق بچه‌ها به مدرسه رفتن بود. این برنامه آنقدر مورد توجه بچه‌ها قرار گرفت که بلافاصله سری دوم آن در 104 قسمت تولید و پخش شد.

موفقیت و محوبیت فوق‌العاده این سریال باعث شد نسخه سینمایی آن با عنوان «شهر موش‌ها» در سال 63 تولید و در سال بعدش به نمایش درآید. کارگردان سینمایی آن کار، محمدعلی طالبی بود و کارگردانی عروسکی آن را هم مرضیه برومند به‌عهده داشت. فیلمنامه این فیلم را هم مثل سریال «مدرسه موش‌ها» احمد بهبهانی نوشته بود. یکی از وجه تمایزهای مهم فیلم با سریال این بود که برخلاف نسخه تلویزیونی بیشتر فیلم سینمایی در فضای باز می‌گذشت.

قصه فیلم درباره گربه سیاهی به نام «اسمشو نبر» بود که به شهر موش‌ها حمله می‌کرد و موش‌ها ضمن گریز از دست او سعی می‌کردند راه چاره‌ای برای مقابله و از بین بردن این موجود پیدا کنند. این اثر با بودجه یک میلیون و 200 هزار تومان ساخته و با استقبال زیاد تماشاگران مواجه شد.

بجز طالبی و برومند که خوشبختانه هنوز هم از چهره‌های شناخته شده و معتبر سینمای کودک و نوجوان هستند، سریال «مدرسه موش‌ها» و «شهر موش‌ها» از افراد نام‌آشنا و کاربلد دیگری هم بهره می‌برد. کامبیز صمیمی مفخم (طراح صحنه و دکور)، محمدرضا علیقلی (آهنگساز) و حسن حسن‌دوست (تدوینگر) کار بودند و بازیگرانی چون حمید جبلی، ایرج طهماسب، فاطمه معتمدآریا، مسعود کرامتی، راضیه برومند و آزاده پورمختار نیز در قالب گوینده یا عروسک‌گردان به عروسک‌های محبوبی چون کپل، عینکی، خوش خواب، موش موشک، گوش دراز و معلم جان دادند.

حالا پس از 30 سال منیژه حکمت و علی سرتیپی، دو تن از تهیه‌کنندگان سینمای ایران با تدارک و تبلیغاتی گسترده یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین فیلم‌های ساخته شده در سینمای خصوصی را روانه سینماهای کشور می‌کنند تا سهمی موثر در احیای ژانر کودک و جذب بیشتر مردم به سینما داشته باشند.

بچه‌های دیروز و امروز از فردا در پیوندی دلپذیر ترانه‌هایی چون «آهای اهالی شهر خبر دارم خبر» و «ک مثل کپل» را باهم زمزمه خواهند کرد.

گفتنی است فردا همزمان با آغاز اکران سراسری «شهر موش‌ها2» جشن باشکوهی هم با حضور 2000 فعال حوزه کودک و چهره فرهنگی هنری در محوطه باز برج میلاد برگزار خواهد شد و در پایان نیز این اثر سینمایی در سالن اصلی به‌نمایش‌در خواهد آمد.

پایان فروش 3 میلیاردی فرش قرمز

«شهر موش‌ها2» در حالی از فردا جایگزین فیلم «فرش قرمز» (رد کارپت) در گروه سینمایی قدس می‌شود که فیلم عطاران پس از 50 روز نمایش و با فروش کلی معادل سه میلیارد تومان از سینماها خداحافظی می‌کند. دومین ساخته عطاران در نمایشی موفقیت‌آمیز حدود هشت هفته گیشه‌ها را در تسخیر خود داشت.

«کلاشینکف» ساخته سعید سهیلی نیز بعد از «فرش قرمز» دومین فیلم موفق سینما در هفته‌های اخیر بود و تاکنون توانسته در تهران و شهرستان‌ها نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون تومان فروش کند.

«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» جدیدترین ساخته بهروز افخمی هم با هنرنمایی مهدی فخیم‌زاده و گوهر خیراندیش تا الان به فروش کلی معادل 700 میلیون دست پیدا کرده که از این رقم 600 میلیون مربوط به تهران و بقیه مربوط به شهرستان است.

«امروز» ساخته رضا میرکریمی که از پرویز پرستویی به عنوان بازیگر نقش اصلی بهره می‌برد، پس از چهار هفته اکران درمجموع 500 میلیون تومان فروش کرده است.

علی رستگار / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها