مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که هوشمندسازی شهر یکی از اولویت‌های اصلی حوزه ترافیک پایتخت است، گفت: امسال دوربین‌های ثبت تخلف در محدوده طرح زوج و فرد نصب خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۶۷۶۳

به گزارش فارس، مسعود رنجبریان با بیان این‌که استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف و کنترل سرعت در بزرگراه‌ها و تونل‌ها، نتایج مثبتی داشته است، تصریح کرد: تجربه تونل توحید، تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر نشان داد، شهروندان پایتخت به تجهیزات هوشمند در شهر تهران استقبال خوبی نشان داده‌اند؛ به طوری که آمارها نشان می‌دهد آرامش و ایمنی مطلوبی در این معابر جریان دارد. رنجبریان افزود: همه تقاطع‌های شهر تهران تا پایان سال 93 به دوربین‌های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز تجهیز خواهند شد؛ در حالی که 82 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت غیرمجاز نیز امسال در بزرگراه‌های دیگر شهر تهران که هنوز به دوربین ثبت تخلف سرعت غیرمجاز تجهیز نشده‌اند یا بزرگراه‌هایی که کمبود دوربین دارند، نصب خواهد شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان این‌که دوربین‌های نظارت تصویری هم در معابری که تحت پوشش دوربین‌ها نیستند، نصب می‌شود، توضیح داد: امسال 50 دستگاه دوربین ثبت تخلف ورود به محدوده طرح ترافیک نیز در ورودی و خروجی‌های این محدوده نصب خواهد شد. وی با تاکید بر این‌که مکانیزاسیون محدوده زوج و فرد یکی از طرح‌‌های مورد تاکید وزارت کشور، شورای عالی ترافیک و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران است، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده کنترل و اداره شهر تهران با روش‌های سنتی و دستی امکان‌پذیر نیست، از این رو باید از فناوری‌های روز دنیا در اداره شهر بهره بگیریم، بنابراین هوشمندسازی سریع پایتخت در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها