از سوی وزارت بهداشت صورت گرفت:

تکذیب فهرست منتشر شده شرکت‌های متخلف لبنی

افزایش خودسرانه قیمت شیر کم چرب

ماهیگیری از شیر پالم آلوده

اگر این روزها پای حرف فعالان صنایع لبنی بنشینید، از ضرر میلیاردی این صنعت در همین چند هفته اخیر صحبت می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۵۰۴۹
ماهیگیری از شیر پالم آلوده

جام جم سرا: به گفته آنها، بسیاری از شیرها و ماست‌های پرچرب به کارخانه‌ها مرجوع شده است، زیرا مردم دیگر آگاه شده‌اند و می‌دانند برخی تولیدکنندگان بی‌انصاف، تا همین چند روز پیش هم روغن ارزان و غیرمجاز پالم را به‌جای چربی طبیعی لبنیات، جا می‌زدند و به عنوان لبنیات پرچرب به مردم می‌فروختند؛ آن هم روغن‌هایی که به گفته رییس سازمان غذا و دارو، از عوامل اصلی بروز سکته قلبی است.

گرچه وزارت بهداشت و سازمان استاندارد اعلام کرده‌اند که اجازه توزیع لبنیات غیرمجاز از کارخانه گرفته می‌شود و مردم دیگر نگران محصولات فعلی بازار نباشند، اما در همین وضع، اتفاق نامبارک دیگری هم در حال شکل‌گیری است که در مقام بی‌انصافی، دست‌کمی از اتفاق اول ندارد.

در حالی که شیرها و ماست‌های پرچرب، دیگر خواهان چندانی ندارد و حتی خود وزیر بهداشت هم توصیه کرده بود مردم برای حفظ سلامتی‌شان از لبنیات کم‌چرب استفاده کنند، حالا خبرهای تازه حاکی است برخی تولیدکنندگان، دقیقا از همین مساله، نهایت سوءاستفاده را برده و قیمت محصولات لبنی کم‌چرب خود را افزایش داده‌اند.

یعنی در وضعی که همه نگران سلامت محصولات لبنی هستند و از آن طرف، دولت و فعالان صنایع لبنی هم در تلاشند تا اعتماد از دست رفته مشتریان را دوباره جلب کنند، اما عده‌ای از تولیدکنندگان، باز مشغول پرکردن جیبشان در همین فضای ملتهب هستند.

آن‌گونه که فارس گزارش داده است، مثلا همین روز گذشته، قیمت شیر کم‌چرب یکی از شرکت‌های صنایع لبنی از 2000 به 2200 تومان افزایش یافته است.

اگر با چنین اتفاقی برخورد نشود، تلاش برای احیای اعتماد مردم به صنایع لبنی نیز بی‌نتیجه خواهد ماند و در نهایت این‌گونه برداشت می‌شود که برخی تولیدکنندگان غیرمجاز، ضرر فروش نرفتن لبنیات پرچرب و مضرشان را با افزایش قیمت لبنیات کم‌چرب، جبران می‌کنند.

امین جلالوند - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۰
ضررش را از گوش من وتو بیرون میكشه چون بزرگتر دلسوز نداریم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها