جام جم ورزشی - نیلسون می گوید اسپانسری که پول ندارد، چرا باید با پرسپولیس همکاری کند؟
کد خبر: ۷۰۴۳۴۸
اعتراف تلخ دروازه بان برزیلی پرسپولیس

گفت و گوی روزنامه خبرورزشی با نیلسون را در ادامه بخوانید:

*از بازی شروع کنیم. چرا این‌طور ضعیف بودید؟

شرایط ما اصلاً خوب نبود. در آن بازی مثل بازنده‌ها کار کردیم و فولاد هم عالی بود که به حقش رسید. اگر همیشه فولاد این‌طور بازی کند، می‌تواند مجدداً قهرمان شود.

*خیلی‌ها می‌گویند زمین چمن بی‌کیفیت ورزشگاه اهواز باعث شکست‌‌تان بود. تو این موضوع را قبول داری؟

به هیچ‌وجه! اگر زمین خراب بود، برای هر دو تیم بود. اتفاقاً فولاد در همین زمین خراب هم بهتر از ما بازی کرد و استحقاق برد را داشت. چرا باید زمین را بهانه کنیم؟ چمن برای هر دو تیم افتضاح بود اما شما دیدید که فولاد بهتر از ما بازی کرد.

*دلیل این امر چه بود؟

از مسئولان باشگاه بپرسید. من باید به هواداران بگویم در این فصل و تا اینجای کار واقعاً دچار مشکلات بزرگی شده‌ایم. پرسپولیس آسیب دیده و باید خیلی زود مداوا شود.

*از چه نظر؟ چرا حرف‌هایت را شفاف نمی‌گویی؟

ببینید، شرایط مالی باشگاه اصلاً خوب نیست. به همه ما گفته بودند نسبت به فصل قبل، بهتر خواهیم شد اما واقعاً بدتر از گذشته شده‌ایم. فصل گذشته در شروع لیگ، مبلغی به تیم تزریق شد و با اینکه خیلی کم بود اما روحیه بازیکنان را بالا برد اما در این فصل، همان مبلغ کم را هم نداده‌اند. طلب گذشته ما مانده، من مثل سال قبل مشکل آپارتمان و اتومبیل دارم. نه تنها من، همه بازیکنان از این نظر دچار مشکل شده‌اند.

*پس چرا گفته می‌شد به خاطر حضور اسپانسر جدید، پرسپولیس دیگر مشکل مالی نخواهد داشت؟

نمی‌دانم چه کسی این حرف‌ها را به شما گفته اما به ما می‌گویند اسپانسر پولی ندارد که خرج تیم کند. اتفاقاً سؤال من هم همین‌جاست؛ وقتی اسپانسر پول ندارد، چرا باشگاه پرسپولیس با آنها همکاری می‌کند؟ پرسپولیس یک برند است و می‌تواند اسپانسر‌های زیادی داشته باشد ولی به ما گفته‌اند اسپانسر جدید، اصلاً پولی ندارد! واقعاً این مسائل برای‌مان عجیب است و قطعاً روی بازی بچه‌ها تأثیر منفی دارد.

*یعنی می‌گویی مشکل تیم، فنی نیست؟ اگر مثلاً به بازیکنان پول بدهند، همه مشکلات حل می‌شود؟

مشکل فنی هم داریم، بالاخره اول لیگ را می‌گذرانیم و هماهنگی بازیکنان در حداقل ممکن است اما برای بازیکنان، مسائل مالی اهمیت زیادی دارد. بگذارید یک مسئله‌ای را برای‌‌تان بازگو کنم؛ من خیلی دوست داشتم در این فصل هم به پرسپولیس بیایم و برای تیم محبوبم بازی کنم. تیمی که هواداران بسیار زیادی دارد و من با آنها راحتم اما متوجه شدم باشگاه بعد از جدایی رویانیان، دچار بحران مالی است. حدود دو ماهی گذشت تا اینکه علی دایی و رحیمی با من مستقیماً تماس گرفته و از من خواستند به پرسپولیس بیایم. وقتی آنها گفتند مشکل مالی باشگاه حل شده، خیالم راحت شد که دیگر نیازی نیست مثل فصل قبل، برای گرفتن پول‌های‌مان، عذاب بکشیم ولی حالا می‌فهمم اشتباه کرده‌ام.

*حالا فکر می‌کنی چه اتفاقی رخ دهد؟

باید همه چیز را سروسامان بدهند. من امیدوارم باشگاه قبل از بازی با ذوب‌آهن، پولی به تیم تزریق کند تا بازیکنان بتوانند با تمرکز کافی وارد زمین شوند. اسپانسر باید بابت مسئولیتی که قبول کرده، پاسخگو باشد همچنین مدیریت تیم بیاید و تکلیف را روشن کند که بالاخره امسال بازیکنان به پول خود می‌رسند یا نه؟ من تا به حال ندیده‌ام یک اسپانسر با باشگاهی قرارداد ببندد و بعد بگوید پول نداریم!

*با این حرف‌ها، ذوب‌آهن را شکست می‌دهید؟

نتیجه در زمین بازی معلوم می‌شود اما مسئولان باشگاه وظیفه دارند مشکلات قبل از بازی را حل کنند. ما امروز مشکل داریم و اگر حل نشود، در زمین بازی باید به مشکلات بیرون فکر کنیم.

*می‌توانیم پرسپولیس را در این فصل مدعی قهرمانی بدانیم؟

با این وضعیت که نه، مگر آن که اوضاع باشگاه بهبود یابد.

*به غیر از شکست مقابل فولاد، پرسپولیس با یک حاشیه دیگر هم روبه‌رو شد و پیام صادقیان را از دست داد. تو چه نظری در این رابطه داری؟

پیام بازیکن خوب و بااستعدادی است اما باید آرامش خود را حفظ کند. در اروپا برای بازیکنان پرخاشگر، روانشناس استخدام می‌کنند تا آن بازیکن، به شرایط اخلاقی و روحی بهتری برسد. پیام هم نیازمند یک روانشناس است تا به لحاظ روحی نیز پیشرفت کند. من فکر می‌کنم عدم حضور او به تیم ضربه وارد کند اما به ‌هر ‌حال تصمیمی است که گرفته شده و باید به آن احترام گذاشت.

*اینکه خودت در بازی با فولاد فیکس شدی، جالب نبود؟

قبلاً هم گفته‌ام فقط علی دایی است که حق دارد در مورد ترکیب تیم صحبت کند.

*حرف دیگری هم باقی مانده؟

حرف‌های زیادی دارم اما بگذارید بعد از بازی با ذوب‌آهن بیشتر با هم صحبت ‌کنیم. امیدوارم در این شرایط حساس، حداقل هواداران ما را تنها نگذارند و برای بازی با ذوب‌آهن، به پرسپولیس کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها