از امروز تا چهارشنبه کارگاه هنری بانوان نقاش با موضوع غزه در حوزه هنری برپا می‌شود

30 بانوی هنرمند جنایت صهیونیست‌ها را به تصویر می‌کشند

رژیم صهیونیستی بی‌توجه به انزجار جهانی و خط و نشان رهبران سیاسی جهان، همچنان جلادانه به نسل‌کشی و جنایت در غزه ادامه می‌دهد. در چنین شرایطی بانوان هنرمند کشورمان هم دست به کار شده‌اند تا با برپایی یک کارگاه هنری سه روزه و خلق آثار هنری، نقش خود را در نشان دادن چهره کریه این رژیم منحوس ایفا کنند.
کد خبر: ۷۰۴۰۹۳

به گزارش جام‌جم، حوزه هنری در حرکتی همدلانه با مردم غزه که زیرفشارهای خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی هستند، اقدام به برگزاری کارگاه هنری (ورک شاپ) با عنوان غزه کرده است که امروز گشایش می‌یابد.

در این کارگاه هنری از بانوان هنرمند برگزیده رشته نقاشی دعوت شده است تا جنبه‌های عاطفی و حزن و مظلومیت مردم فلسطین و جنایت صهیونیست‌ها را در قالب نقاشی به‌تصویر بکشند.

مرتضی گودرزی‌دیباج، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در این باره به خبرنگار ما گفت: ما قبل از این چند برنامه در حمایت از مردم غزه داشتیم و سعی کردیم در قالب کارگاه، نمایشگاه و اشکال دیگر، درباره این موضوع کار کنیم. بر همین اساس چند نمایشگاه هم پیش از این برگزار کردیم.

او ادامه داد: امسال بنا داشتیم وقتی روز قدس تمام شد و فضای فرهنگی و تبلیغاتی و رسانه‌ای پیرامون جنایت‌های رژیم صهیونیستی فروکش کرد، برنامه‌ای را آغاز کنیم. به‌هر حال اسرائیلی‌ها غزه را با سکوت ما رها نمی‌کنند. به همین دلیل کارگاه هنری غزه را طراحی کردیم که به بانوان هنرمند اختصاص دارد.

به گفته مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، این کارگاه از امروز به مدت سه روز با حضور 30 نفر از بانوان هنرمند در کارگاه مرکزی تجسمی حوزه برگزار می‌شود. البته روز چهارشنبه و مصادف با روز پایانی این رویداد، آثار خلق شده تجزیه و تحلیل می‌شود. گودرزی دیباج با بیان این‌که این کارگاه هنری صرفا به خلق آثار نقاشی اختصاص دارد، تأکید کرد: در پایان از یک نفر از هنرمندان حاضر تجلیل می‌شود.

او درباره نمایش آثار خلق شده هم توضیح داد: آثار در قالب نمایشگاهی در نگارخانه عالی حوزه هنری به نمایش در خواهد آمد. ضمن این‌که هم‌اکنون هم نمایشگاهی از کاریکاتورهای مرتبط با موضوع غزه در حوزه هنری برپاست.

صدیقه سلمان، سرپرست این کارگاه هم گفت: با توجه به فجایعی که در حال رخ دادن است و با توجه به تاثیر رسانه‌ها و هنر در دنیای امروزی، سعی کردیم جنبه رسانه‌ای این موضوع را در نظر بگیریم و ما هم همراه با دیگر افراد دلسوخته بتوانیم اعتراضمان را به این سیاست‌های جهانی نشان دهیم.

سلمان تاکید کرد: به عقیده من هنر و هنرمند در نوع خودشان رسانه هستند و امیدواریم قرار گرفتن رسانه‌های جمعی در کنار آنها، منعکس کردن فعالیتشان و در معرض دید عموم قرار دادن آثار این هنرمندان، زمینه‌ساز حرکت‌های جمعی و فراگیر‌تر در سطح کشور و در سطح جهان باشد.

او بیان کرد: شاید نتوانیم از بسیاری از جنایت‌هایی که صورت می‌گیرد جلوگیری کنیم، ولی به عنوان یک انسان و به عنوان هنرمند رسالت‌هایی داریم که باید در جهت صلح جهانی حرکت و تلاش کنیم که این حرکت‌های شنیع و جهالت بار متوقف شود و ورک شاپ غزه هم همین هدف را دنبال می‌کند.

مسئول هماهنگی و شناسایی بانوان هنرمند برای شرکت در این کارگاه هنری، درباره این اقدام حوزه هنری نیز گفت: از 30 بانوی هنرمند نقاش کشور دعوت شده است که تعدادی از آنها هنرمندان شهرستانی هستند و قرار است آثاری را با موضوع غزه خلق کنند.

او یادآور شد: پس از اتمام کارگاه قرار است از این هنرمندان که دو روز ما را همراهی کردند، قدردانی و تشکر شود. در ‌‌نهایت این آثار به چاپ برسد و در سایت ivpa. Ir قرار گیرد.

فرهنگسرای نیاوران نیز اقدام به برپایی نمایشگاه «... تا رهایی» می‌کند و در آن آثار 80 تن از هنرمندان عرصه تجسمی کشور را برای حمایت از مردم مظلوم غزه به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه که در گالری‌های شماره یک و 2 فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود از فردا آغاز می‌شود و به مدت دو روز به‌همت واحد تجسمی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. آثار هنرمندان حاضر در این نمایشگاه در بخش‌های ویدئو آرت، عکس، مجسمه، نقاشی و چیدمان با موضوع مظلومیت مردم غزه است.

از جمله هنرمندانی که در نمایشگاه «...تا رهایی» حضور خواهند داشت، می‌توان به فریده شهسوارانی، ژینوس تقی‌زاده، بهنام کامرانی، شهناز زهتاب، سیمین کرامتی، شادی قدیریان، نیوشا توکلی، حامد نوری، مهسا کریم‌زاده، قدرت‌الله عاقلی، فردین هدایت‌زاده، سارا روحی‌صفت، بهروز دارش، بهداد لاهوتی، رضا قره‌باغی، رعنا جوادی، جلال سپهر و مهدی مقیم‌نژاد اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها