روایت قالیباف از دیدار با همرزمی که کارتن خواب شد

با لهجه مشهدی مرا «حاج باقر» صدا کرد

سید محمد خاتمی رییس جمهوری سابق در جمع برخی اعضای مجمع روحانیون گفته است: اگر منعی برایم نبود و از مصاحبه من سوءاستفاده نمی شد حاضر بودم بیایم و از طرح قالیباف در شهرداری تهران استقبال و حمایت کنم.
کد خبر: ۷۰۳۹۵۸
حمایت خاتمی از طرح قالیباف برای تکریم زنان

به گزارش مشرق، جلسه هماهنگی رسانه های اصلاح طلب عصر چهارشنبه برگزار شد.دستور کار اصلی این جلسه بحث درباره نحوه مواجهه رسانه های جبهه دوم خرداد با طرح تفکیک جنسیتی قالیباف در شهرداری تهران بود.

برخی حاضران در جلسه معتقد بودند انتقاد کور و سیاسی از طرح تکریم زنان باعث انتقاد شدید متدینین و خانواده های بانوان شاغل در شهرداری تهران از رسانه های اصلاح طلب شده است.

در طرف مقابل، موافقان حمله به قالیباف معتقد بودند ما نباید اجازه دهیم یکی از اصولگرایان نماد کارآمدی در جامعه شود و باید با تحمیل انواع فشارها به وی، شهرداری تهران را به هر قیمتی شده از دست آنان خارج کنیم ولو آنکه در برهه ای طیف متدین و منصف جامعه از ما رنجیده خاطر شوند.

در جمع بندی این بحث ها، رئیس جلسه با اشاره به سخنان اخیر محمد خاتمی در جمع تعدادی از اعضای مجمع روحانیون گفت: آقای خاتمی به شدت از انتقادهای مطرح شده در فضای رسانه های اصلاح طلب درباره طرح تکریم زنان ناراحت است و معتقد است این یک تله برای جبهه دوم خرداد بود تا مانع بازسازی چهره آنان در میان متدینین شود.

اصرار اصلاح‌طلبان بر راه‌اندازی خانه احزاب

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان با تاکید بر اینکه اختلافات پیرامون خانه احزاب دلیل نمی‌شود که ما کل صورت مسئله را پاک کنیم، گفت: اصلاح‌طلبان کماکان بر راه‌اندازی مجدد خانه احزاب تأکید دارند.

مجید محتشمی در گفت‌وگو با فارس،‌ با بیان اینکه جلسه شورای مرکزی جبهه اصلاح‌طلبان هفته اول شهریورماه تشکیل خواهد شد، اظهار داشت: ما در این جلسه در ارتباط با قانون و فعالیت احزاب بحث خواهیم کرد و نظریه رسمی خود را پیرامون خانه احزاب به وزارت کشور اعلام می‌کنیم.

محتشمی ادامه داد: اصلاح‌طلبان کماکان بر راه‌اندازی مجدد خانه احزاب تأکید دارند و راه‌حل‌های دیگری هم چون تأسیس باشگاه احزاب را مقبول نمی‌دانند.

درخواست کمک حماس از پادشاه عربستان

یک شبکه خبری با اشاره به درخواست کمک رئیس دفتر سیاسی حماس از ملک عبدالله و دیدار امیر قطر با پادشاه عربستان در همین راستا، جزئیاتی از این دیدار را منتشر کرد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه المیادین خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی شفاهی که از طریق شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت به دست ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان رسانده است، از وی خواسته تا برای نجات غزه وارد عمل شود.

بنابراین گزارش، هیئتی از حماس به ریاست خالد مشعل با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح در کویت دیدار کردند و در این دیدار مشعل با بیان اینکه ملک عبدالله سعودی «شیخ مسلمین» و «شیخ العرب» است، از ریاض خواسته تا با تمام وزن و نفوذش برای نجات ملت فلسطین در غزه وارد عمل شود تا جلوی تلاش‌هایی که ملت فلسطین را هدف قرار داده متوقف کند.

مشعل با اشاره به اینکه به صداقت پادشاه عربستان اعتقاد کامل دارد افزود: همه ملت فلسطین در این اعتقاد مشارکت دارند.

المیادین در ادامه این گزارش تصریح کرد: پس از آنکه پیام مشعل به ملک عبدالله رسید، بندر بن سلطان مشاور پادشاه عربستان با الشیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر تماس گرفته و از وی خواسته تا ریاض را از تمام آنچه که در غزه در جریان است از جمله تلاش ها برای توقف درگیری‌ها، مطلع کند.

همزمان مقامات قطری‌ هم از بندر بن سلطان خواسته‌اند تا زمان ملاقات میان پادشاه عربستان و الشیخ تمیم را هرچه زودتر هماهنگ کنند که این درخواست با استقبال پادشاه عربستان مواجه می‌شود.

المیادین می‌افزاید: دیداری طولانی میان پادشاه عربستان و امیر قطر برگزار شد و دو طرف در این دیدار درباره آنچه در غزه در جریان است گفت‌وگو کردند.

امیر قطر به پادشاه عربستان می‌گوید: «آقای من ببنید اکنون ایران، حزب الله وسوریه در غزه حضور دارند و نباید چشم خود را نسبت به این مسئله ببندیم. بشار اسد در زمانی که برادران مصری درها را به روی حماس بسته‌اند می‌گوید که ما می دانیم در چه زمانی پاسخ این حملات را بدهیم.»

وی در ادامه از پادشاه عربستان خواسته که از حماس حمایت کند و گفت که اکنون ملت فلسطین از مقاومت حمایت می‌کند.

آیا اوباما فرمان بازگشت به عراق را صادر می کند

روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش در کردستان عراق و خطر اشغال بغداد توسط شورشیان داعش اوباما را باید بیاد حرف هائی بیاندازد که یازده سال پیش کولین پاول قبل از اشغال عراق بر زبان آورد. او گفت " اگر چیزی را تخریب کردی دیگر به خودت تعلق دارد و مسئولیتش به گردن توست."

اینک رئیس جمهوری آمریکا که بدلیل تعهداتش بقصد پایان دادن به ماجراجوئی های جورج بوش در عراق و افغانستان ،توسط رای دهندگان آمریکائی انتخاب شد، درست در آخرین مرحله دوران حکومتش باید میان دو گزینه یکی را انتخاب کند. یا با ورود به چهارمین جنگ آمریکا در 25 سال گذشته در منطقه خاور میانه به حل مشکلات بپردازد، یا آنکه برای جانشین آینده اش مخروبه ای به ارث بگذارد که البته از رهگذر آن ،ابرقدرتی آمریکا دیگر ادعای قابل دفاعی نخواهد بود.

اگر شورشیان داعش بتوانند به داخل بغداد نفوذ کنند ، آمریکا خود را در موقعیت مشابهی خواهد یافت که فرانسه در سال 2012 در مقابل کشور "مالی" داشت. یعنی موقعیتی که فرانسه چاره ای نمی دید جز انکه بقصد جلوگیری از سقوط پایتخت مالی یعنی باماکو ، توسط یک گروه تروریستی بنام " اکمی" ( وابسته به القاعده) مداخله نظامی کند.

لوموند افزود:اگر باراک اوباما فکر میکرد در صورتی که سربازانش را از عراق به کشور باز گرداند دیگر دست هایش در عراق کثیف نخواهند شد، باید بداند که اشتباه کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۰
خاتمی عزیز ، مبرا از هرگونه تحجری است. بیخود از قول ایشان چنین چیز منتشر نكنید.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
۰
۰
خاتمی دیگه كیه؟ حرفش رو نزنید كه مطرح نشه

نیازمندی ها