یک نویسنده و تحلیلگر عرب حملات هوایی کنونی آمریکا به گروه داعش در شمال عراق در "حملاتی نمادین برای راضی کردن افکار عمومی" دانست و تاکید کرد که آمریکا بدنبال پاکسازی شمال عراق از گروه داعش نیست.
کد خبر: ۷۰۳۵۶۲
آیا آمریکا داعش را نابود می کند؟

به گزارش تسنیم، رفیق خوری نویسنده و تحلیلگر عرب در مطلبی در پایگاه خبری لبنان 24 با عنوان "ضربه نظامی نمادین آمریکا ... ماموریت داعش کی تمام می شود"، به شخصیت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در تصمیم گیریهای سیاسی و نظامی پرداخت و نوشت: در واشنگتن به خاطر شخصیت سرد اوباما به او لقب ربات داده اند و اوباما ترجیح می دهد که تصمیم نگیرد یا آن را به تاخیر بیاندازد تا زمانی که خود را مجبور به اینکار ببیند.

وی افزود: تصمیم برای وارد کردن ضربات هوایی به برخی مواضع داعش چیزی جز یک تصمیم دیرهنگام برای وارد کردن ضرباتی محدود نبود. این ضربات دیرهنگام بود زیرا بعد از آن صورت گرفت که گروه داعش سلاح های ارتش آمریکا را بدست آورد و کار کوچاندن مسیحیان و ایزدی ها در شمال عراق را تکمیل کرد.

رفیق خوری تصریح کرد: هدف از این ضربات هوایی محدود آمریکا آزاد سازی اراضی از داعش برای بازگرداندن این آوارگان مسیحی و ایزدی به خانه و کاشانه آنها نیست بلکه رساندن این پیام به طور خلاصه است که "تعرض به منطقه کردستان عراق و در نتیجه نزدیک شدن به شهر اربیل" ممنوع است.

این نویسنده افزود: چیزی وجود ندارد که نشان دهد اوباما درصدد تغییر موضعی است که از زمان حمله گروه داعش به شهر موصل و گسترش حضور این گروه در استانهای نینوا، صلاح الدین و الانبار و سپس اعلام خلافت اسلامی تا شهرهای رقه و دیرالزور سوریه، اتخاذ کرده است.

انتقاد از بی‌توجه خواندن اصلاح‌طلبان به احکام اسلامی

محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با صدور نامه‌ای خطاب به علی مطهری نسبت به بی‌توجه خواندن اصلاح‌طلبان به احکام اسلامی از سوی وی واکنش نشان داد:

به گزارش فارس، در این نامه آمده است:ولی متأسفانه حضرتعالی با نوشتن متن نامه‌ای به شهردار محترم در مورد تفکیک جنسیتی و بی‌توجهی به همه اصلاح‌طلبان در خصوص عدم اعتقاد به اصل حجاب برای اینجانب دور از انتظار بود.

این قضاوت ناعادلانه امیدها را بسی ناامید کرد. امید است که ان‌شاءالله در آینده با تأمل و تعمق بیشتری در اینگونه موارد بحث و اظهارنظر فرمایید.

روایت راشاتودی از پیشرفت های موشکی ایران

مایکل روبین مشاور سابق پناگون در امور ایران و عراق گفت که تهران پیشرفت های بزرگی در حوزه تکنولوژی موشکی کرده است.

به گزارش نامه نیوز راشاتودی نوشت: یک مقام ارشد نظامی ایران اعلام کرده است که تهران بزودی از سیستم های موشکی دوربرد خود که شبیه گنبد آهنین یا پاتریوت آمریکا است و می تواند موشک ها را در هوا رهگیری کند رونمایی می کند.

مایکل روبین مشاور سابق پناگون در امور ایران و عراق گفت که تهران پیشرفت های بزرگی در حوزه تکنولوژی موشکی کرده است.

وی با طرح این سئوال که ایا ایران می تواند گنبد اهنین بسازد گفت: چراکه نه؟

تظاهرات مردم بغداد در حمایت از مالکی

جمع زیادی از مردم بغداد با برگزار تظاهراتی از رئیس‌جمهوری عراق خواستند که نوری مالکی را مأمور تشکیل کابینه کند.

به گزارش پایگاه المسله، منابع عراقی اعلام کردند: صدها تظاهرات کننده عراقی در بغداد در حمایت از نخست وزیری نوری مالکی تظاهرات برگزار کردند.

به‌گفته این منابع، تظاهرات کنندگان از فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق خواستند که نوری مالکی را به‌عنوان رهبر فراکسیون بزرگ در داخل پارلمان مأمور تشکیل کابینه کند.

همزمان عبدالعزیز عبدنور عضو فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر گفت: ائتلاف هم‌پیمانی ملی نامزد جایگزین نوری مالکی را معرفی خواهد کرد. ائتلاف دولت قانون مسئول تاخیر به وجود آمده در معرفی نامزد نخست وزیری است.

وی افزود: دولت قانون دچار دودستگی شده است زیرا برخی از نوری مالکی حمایت می‌کنند و برخی دیگر مانند تشکل بدر و مستقلون در راستای توجه به توصیه‌های مرجعیت دینی در نجف ضد نامزدی نوری مالکی برای نخست وزیری هستند. نماینده وابسته به فراکسیون الاحرار عراق بیان کرد: سه نام مطرح برای جانشینی نوری مالکی مطرح است که عبارتند از ابراهیم جعفری، حیدر عبادی و حسین شهرستانی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمدمهدی اصغری
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
آمریكا داره داعشو بزرگ میكنه
تعدادی سرباز میفرست جلو داعش و میگه حمله نكنین به سربازای خودش میگه
داعشم تیر مصنوعی میزنه وارد امریكا میشه الكی الكی!
اوباما میخواد داعشو بزرگ كنه خودشو نشون بده كه طرفدار خاور میانه هست
داعش گور نداره كفن داشته باشه موشك داریم داعش *****!

نیازمندی ها