می‌گوید: «وقتی ماجرا را شنیدم،‌ عکس‌العمل خاصی نداشتم،‌ اصلا چکار می ‌توانستم بکنم؟ اتفاقی است که افتاده بود. فعلا برایم مهم این است که تا وقتی هستم مخاطبانم راضی باشند.»
کد خبر: ۷۰۳۱۶۲
بزرگترین گاف سینمای ایران چه بود؟


بزرگترین گاف سینمای ایران چه بود؟

بدون شک برای هر سینماگر ایرانی برگزیده شدن یا حتی نامزد جایزه شدن در جشنواره فیلم فجر بی‌اهمیت نیست، چه بسا برای عده زیادی ارزشی کمتر از فتح قله‌ای عظیم ندارد. در چنین اوضاع و احوالی وقتی بازی یک بازیگر به چشم گروه داوری جشنواره می‌آید و او درخور کاندیدا شدن یا دریافت جایزه معرفی می‌شود، گویی «سیمرغ» سعادت بر دوشش نشسته است،‌ اما امان از روزی که شانس با آن بازیگر همراه نباشد و داوران اسم او را ندانند. آن موقع است که به زعم عده‌ای، «بزرگترین گاف تاریخ سینمای ایران» رخ می‌دهد.


شهین تسلیمی که تقریبا از هشت سال قبل بازیگری را شروع کرده، بیشتر به واسطه سریال‌های تلویزیو‌نی‌اش شناخته می‌شود. البته او در سینما هم تجربه بازیگری داشته و در فیلم‌های «طلا و مس»،‌ «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» و «فصل فراموشی فریبا» که هنوز اکران نشده، بازی کرده است.

او این روزها فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» را به کارگردانی بهروز افخمی بر پرده سینماها دارد؛‌ فیلمی که در آن نقش خواهر گوهر خیراندیش را بازی می‌کرد و با اجرای آن،‌ نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر شد. هر چند به دلیل اشتباه سهوی داوران و عوامل فیلم، در اعلام اسم این بازیگر،‌ نام نعیمه نظام‌دوست (دیگر بازیگر این فیلم) به جای وی در مراسم اختتامیه مطرح شد. این نکته را هم باید اشاره کرد که سیمرغ بهترین نقش مکمل زن را هم در نهایت شبنم مقدمی(بازیگر فیلم «امروز») دریافت کرد.

تسلیمی که حضور در فیلمی به کارگردانی بهروز افخمی را تجربه‌ای عالی می‌داند، درباره این اتفاق به خبرنگار ایسنا گفت: ماجرا را بعد از پایان جشنواره از مرجان (شیرمحمدی‌، بازیگر فیلم و همسر بهروز افخمی) شنیدم،‌ یعنی مرجان به من زنگ زد و گفت که چه شده؛ البته من به جشنواره فجر هم دعوت شده بودم، اما چون سر کار بودم نتوانستم بروم و وقتی هم موضوع را شنیدم، عکس‌العمل خاصی نداشتم. دیگر پیش آمده بود و کاری نمی‌توانستم بکنم.

او ادامه داد: بعد با نعیمه نظام‌دوست هم صحبت کردم و چون او را دوست دارم، از اینکه این اتفاق برای او پیش آمد خوشحال بودم.

این بازیگر اضافه کرد: البته کاندیدای جایزه شدن در جشنواره فیلم فجر برایم مسئله مهمی بود، اما نکته اینجاست که کاری نمی‌توانستم بکنم هرچند شاید همین که موضوع مطرح شد هم بد نبود.

تسلیمی که تاکید می‌کند همکارانش را دوست دارد و با کسی مشکل ندارد،‌ درباره اینکه به هرحال نام کسانی که برای دریافت جایزه جشنواره کاندید می‌شوند هم ثبت می‌شود،‌ بیان کرد: مهم مخاطبان آثار من هستند که باید راضی باشند و از بازخوردهایی که می‌گیرم فکر می‌کنم همین‌طور باشد. حال اینکه اسمم در جایی بماند یا نماند شاید تفاوتی نکند. دوست دارم الان که زنده‌ام و بازی می‌کنم مخاطبان رضایت از کارم داشته باشند.

وی هم‌چنین در ادامه افزود: حضور در فیلم «آذر،‌ شهدخت،‌پرویز و دیگران»برایم یک تجربه عالی بود و خوشحال شدم که با این گروه بویژه با مهدی فخیم‌زاده و مرجان شیرمحمدی که شخصیت دوست‌داشتنی‌ای دارد،‌همکاری کردم.

تسلیمی با اشاره به نقش کوتاه و خاصی که در فیلم «فصل فراموشی فریبا» داشته است، درباره علاقه‌مندی و ترجیح خود به کار در سینما یا تلویزیون گفت: در حال حاضر سینما را ترجیح می‌دهم هرچند تلویزیون را هم خیلی دوست دارم چون به مردم بیشتر نزدیک است و 99 درصد مردم کاری را که انجام می‌دهی می‌بینند. با این حال کار کردن در سریال به مدت طولانی هم سختی‌های خود را دارد و گاهی خسته‌کننده می‌شود.
شهین تسلیمی در سریال‌های مختلفی هم‌چون «وضعیت سفید»، «مادرانه» و «ارمغان تاریکی» حضور داشته و فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی را هم آماده نمایش دارد که در پاییز در سینماها اکران می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها