5000 دانش آموز به عتبات عالیات می‌روند

رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام 5000 دانش‌آموز به عتبات عالیات برای اولین بار خبر داد.
کد خبر: ۷۰۰۲۳۷
5000 دانش آموز به عتبات عالیات می‌روند

سعید اوحدی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش کشور خبر داد وگفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، در یک اقدام مشترک و هماهنگ با سازمان دانش‌آموزی و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در مرحله اول زمینه اعزام 5000 دانش‌آموز به عتبات عالیات فراهم شده است.

به گزارش مهر، وی با اشاره به تاثیر تربیتی، اخلاقی و اعتقادی زیارت عتبات عالیات بر دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی نظام هستند و برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی برای آنان از وظایف مهم همه ماست.

اوحدی با بیان این‌که در بحث عتبات دانش‌آموزی محدودیت خاصی در شرایط فعلی برای اعزام وجود ندارد، افزود: سعی بر این است که از ظرفیت بزرگ سازمان دانش‌آموزی در اعزام آنان بهره گرفته شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با طرح این پیشنهاد که در اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات از پدرها و مادرها نیز در این سفر معنوی استفاده شود، یادآور شد: سازمان حج این آمادگی را دارد که فضا را برای اعزام پدران به همراه دانش‌آموزان پسر و مادران را با دختران دانش‌آموز مهیا کند.

وی درباره سهمیه حج عمره دانش‌آموزی ادامه داد: باتوجه به این‌که بیش از شش میلیون نفر زائر ودیعه‌گذار در صف انتظار حج عمره داریم و این افراد بیش از پنج سال است که مبالغی را به حساب بانک‌ها ریخته و منتظر اعزام هستند باید طوری رفتار کنیم که حقوق آنها ضایع نشود و از طرفی در بحث عمره دانش‌آموزی محدودیت جدی برای افزایش سهمیه عمره دانش‌آموزی داریم گرچه نگاه‌ها در بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت به عمره دانش‌آموزی مثبت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها