جدیدترین آمار فروش فیلم‌های اکران عیدفطر اعلام شد

استقبال فوق​العاده از رد کارپت رضا عطاران

فیلم‌های سینمایی «چندمتر مکعب عشق» و «گورداله و عمه غوله» پاییز سال جاری اکران خواهد شد

رقابت داغ فیلم‌ها در اکران عید فطر

در رقابت فشرده و نزدیک فیلم‌های سینمایی اکران عید فطر دو فیلم سینمایی «ردکارپت» و «کلاشینکف» تا امروز فروشی بیشتر از دیگر آثار داشته و توانسته است در صدر گیشه فروش سینماها قرار بگیرد.
کد خبر: ۷۰۰۱۶۷

به گزارش مهر، با آغاز اکران عید فطر چند فیلم سینمایی جدید در سینماهای کشور به نمایش درآمد که ازجمله این فیلم‌ها می‌توان به «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی، «کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی، «حراج» به کارگردانی حسین شهابی، «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی و «رد کارپت» (فرش قرمز) به کارگردانی رضا عطاران اشاره کرد.

فیلم سینمایی «رد کارپت» که زودتر از دیگر فیلم‌های اکران عیدفطر به نمایش درآمده، بعد از گذشت 18 روز نمایش در سراسر کشور، به فروش یک میلیارد و 630 میلیون تومانی دست یافت. این فیلم سینمایی در تهران یک میلیارد و 150 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 450 میلیون تومان فروش داشته است.فیلم «کلاشینکف» هم بعد از گذشت چهار روز از اکران در 22 سالن سینما در تهران 108 میلیون تومان فروش داشته است. اکران سراسری این فیلم سینمایی بزودی آغاز می‌شود.

فیلم «امروز» نیز با گذشت پنج روز از اکران خود توانسته به فروشی معادل 58 میلیون تومان دست یابد.

«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» هم در دو روز اول اکرانش حدود 50 میلیون تومان در سینماهای تهران فروش داشته است.

«فرشته‌ها با هم می‌آیند» نیز بعد از سه روز نمایش با 16 سالن سینما در تهران بیش از 20 میلیون تومان فروش داشته است. البته بزودی اکران شهرستان‌های این فیلم سینمایی آغاز می‌شود.فیلم سینمایی «حراج» به کارگردانی حسین شهابی هم بعد از گذشت سه روز از اکران در 12 سالن سینما شش میلیون تومان فروش داشته است.

«چندمتر مکعب عشق» پاییز می‌آید

در حالی نمایش و رقابت این چند فیلم، اکران عیدفطر را گرم کرده است که سازندگان و پخش‌کنندگان آثاری که هنوز راهی به پرده سینما پیدا نکرده‌اند، درحال تلاش برای اکران فیلم خود در نوبت‌های مناسب سال هستند.

فیلم موفق و تحسین شده «چندمتر مکعب عشق» نیز جزو همین آثار است که بنا به گفته سازنده‌اش پاییز امسال به نمایش درخواهد آمد.جمشید محمودی درباره آخرین وضع نخستین فیلم سینمایی بلندش گفت: پروانه نمایش «چند مترمکعب عشق» صادر شده و آماده هستیم که در زمان مشخص فیلم را اکران کنیم. طی صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این فیلم در نیمه دوم سال اکران شود.

فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی سال گذشته و در سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش مسابقه نگاه نو (فیلم‌های اول) را به خود اختصاص دهد.در این فیلم که ساعد سهیلی، حسیبا ابراهیمی و نادر فلاح بازیگران آن هستند، داستان عشق دختری افغان و پسری ایرانی روایت می‌شود.

«گورداله و عمه غوله» در راه سینما

«گورداله و عمه غوله» یکی از فیلم‌های گونه کودک نیز از جمله فیلم‌هایی است که پاییز امسال روانه پرده سینماها خواهد شد.نادره ترکمانی، کارگردان این فیلم ضمن اعلام خبر اکران این فیلم در پاییز امسال از موانع و مشکلاتی که بر سر راه اکران این فیلم بوده، انتقاد کرد.

این کارگردان سینمای کودک درباره آخرین وضع اکران فیلم «گورداله و عمه غوله» گفت: اوایل آبان سال گذشته بود که توانستم قرارداد اکران این فیلم را برای پاییز امسال ثبت کنم و حال باید منتظر باشم تا بتوانم در زمان مناسبی فیلم را اکران کنم. با توجه به نزدیک شدن به آغاز نمایش فیلم «شهر موش‌ها‌2» به کارگردانی مرضیه برومند و تبلیغاتی که پیرامون این فیلم وجود دارد، کسی دوست ندارد فیلمش را در این مقطع زمانی روی پرده بفرستد، زیرا هر فیلمی که با مضمون کودک و نوجوان کنار این فیلم اکران شود، قطعا دیده نخواهد شد.

ترکمانی علت تاخیر طولانی در اکران فیلمش را تغییر مدیریت بنیاد سینمایی فارابی دانست و افزود: عده‌ای می‌گویند فیلم می‌سازیم و اگر اکران هم نشد اهمیتی ندارد، اما من می‌خواهم که فیلمم را اکران کنم. بی‌توجهی مدیران سازمان سینمایی به مقوله اکران فیلم‌های کودک یک مساله ریشه‌ای و عمیق است. هرسال متشکل از چهار فصل است و ما در هر فصل هیچ فیلم کودکی نداریم که بتواند به اکران برسد، چون مساله نمایش فیلم‌ها در انحصار یک گروه خاص است و اگر عضو گروه‌های آنها نباشید نمی‌توانید فیلم‌های خود را به سرانجام برسانید. بارها و بارها فریاد زدیم که سینمای کودک همانند طفلی نوپاست که نیاز به حمایت دارد، این همه فرهنگسرا و کانون‌های فرهنگی و نهاد مختلف وجود دارد که می‌تواند مراکز مهمی برای نمایش فیلم‌های سینمای کودک باشد، اما از این فرصت‌ها استفاده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها